Finn Stempelringer :
Stempelringer for automobil

- Motorolje
- Injektor
- Vannpumpe + registerreimsett
- EGR ventil
- Registerkjede
- Toppakning
- Motorfeste
- Gasspjeld
- Remskive veivaksel
- Toppdekselpakning
- Topplokk
- Intercooler
- Innsugsmanifold
- Ladeluftslange
- Toppdeksel
- Kamaksel
- Ventil veivhusventilasjon
- Trykkomformer turbolader
- Ventilløfter
- Simmering veivaksel
- Strekkbolter
- Innsugsmanifold pakning
- Bunnpanne
- Oljeplugg
- Oljepumpe
- Sensor motoroljestand
- Veivlager
- Motor stempel
- Girkassefeste
- Bunnpannepakning
- Eksosventil
- Kjedestrammer
- Innløpsventil
- Ventiltetninger
- Tomgangsregulator
- Peilepinne
- Veivaksel
- Tetningsring kamaksel
- Oljepluggpakning
- Oljepåfyllingslokk
- Gasskabel
- Motorblokk
- Tannhjul
- Pakninger
Velg bilen din og finn Stempelringsett med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Stempelringer E-Klasse
- Stempelringer C-Klasse
- Stempelringsett VITO
-
MITSUBISHI
- Stempelringer for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Stempelringer for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Stempelringer
Stempelringer: erstatning og utvalg
Når og hvorfor det er nødvendig å erstatte stempelringer
Gjennomsnittlig levetid på disse komponentene er ikke mindre enn 150 000 driftskilometer, men servicetiden kan reduseres betydelig dersom reglene for bilens driftsforhold brytes. Nye ringer må installeres før tiden dersom de gamle deformeres som et resultat av tap av elastisitet (hvis delene ikke sitter stramt på sylinderen). Dessuten må ødelagte ringer byttes. I tillegg kan det bli nødvendig å installere nye deler ved reparasjonsarbeid eller justering av motoren.
Delene blir ofte tidlig slitt som et resultat av å bruke drivstoff eller olje av dårlig kvalitet, samt intens motorbruk. I tillegg mister ringene elastisiteten på grunn av tunge karbonavleiringer på innsiden av sporene på stempelhodet. Dette kan for eksempel skje hvis bilen ikke har blitt brukt på lenge, noe som førte til at motoroljen tyknet.
Følgende tegn peker på at elementene er ødelagt: redusert motorkraft, økt forbruk av drivstoff eller motorolje samt uvanlig farge på avgassene. Dessuten kan det oppdages avleiringer eller smøremiddel på gjengene til tennpluggene når de kontrolleres ved hvert oljeskift. Det kan også være et tegn på at stempelringene er defekt.
Dersom du ikke har passende ferdigheter, bør installering av deler overlates til spesialister på en servicestasjon. Saken er at ringene må byttes sammen med stemplene. Dessuten utføres det boring og honing på sylindrene. Når du bruker et sett med stempelringer, er det viktig å vite hvilken type hver av dem er og ta hensyn til plasseringen i forhold til hverandre. Feil installasjon av ringer kan føre til skader på dem.
Hvordan velge stempelringer
Disse delene deles inn i kompresjon og oljekontroll. Ringer av den første typen hindrer at gasser slippes ut fra forbrenningskammeret i motorens veivhus. Stempelringer med oljekontroll er nødvendige for å fjerne overflødig olje fra sylinderveggene.
Oljekontrollringen, i motsetning til dem med kompresjon, har et U-formet tverrsnitt og ekspansjonsfjær. Kompresjonsringer derimot, har forskjellige tykkelse, noe som hjelper med å finne ut av riktig rekkefølge for installering.
Støpejern eller stål brukes som produksjonsmateriale. Dessuten kan delene være dekket med krom eller molybden. Belegg av molybden brukes vanligvis til å produsere øvre kompresjonsringer som utsettes for de tyngste belastningene.
Levetiden til delene avhenger for det meste av produksjonsselskapet. Det fås for eksempel holdbare stempelringer, av god kvalitet, fra sortimentet til merkene MAHLE Original og Japanparts.
Når du kjøper deler, bør du ta hensyn til hvilken type motor du har, samt dens volum og kraft. Du bør også huske på diameteren på sylinder og størrelsen på selve ringene.
Når du kjøper et sett med stempelringer, vær oppmerksom på at den kan inneholde deler for alle stemplene eller bare for én. For å kunne installere delene riktig bør du vurdere merkingen, dersom det er noen. Mange produsenter merker ringene med tall som står for riktig rekkefølge for installering.
Beste varer: Stempelringer
- overmål [mm]: 0,25
- Sylinderboring [mm]: 84,25
- komponentnummer: 1.75mm 001 GDC P KV1, 1.75mm 026 P F12/F14, 2mm 231LKZ CR P KV1
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 84,0
- komponentnummer: 1. R 1.5 IF Cr, 2. NM 1.75, 3. SSF 3.0
- innpakningslengde [cm]: 12,5
- innpakningsbredde [cm]: 12,50
- Nettovekt [g]: 29
- innpakningshøyde [cm]: 3,00
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 84
- Sylinderantall: 4
- komponentnummer: 1. 322 1,20mm N, 2. 406 1,50mm P, 3. 987 2,00mm N
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 78
- Sylinderantall: 1
- komponentnummer: 1. 398 1,20mm Cr, 2. 126 1,20mm P, 3. 990 2,00mm Cr
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 83,01
- komponentnummer: 1. R 1.2 Cr P, 2. NM 1.2 P, 3. 3S 2.5 Cr
- innpakningslengde [cm]: 12,5
- innpakningsbredde [cm]: 12,50
- Nettovekt [g]: 24
- innpakningshøyde [cm]: 3,00
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 70,8
- Sylinderantall: 1
- komponentnummer: 1. 398 1,20mm Cr, 2. 126 1,20mm P, 3. 995 2,50mm Cr
- overmål [mm]: 0,60
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 74
- Sylinderantall: 1
- komponentnummer: 1. 032 1,50mm P, 2. 401 1,75mm P, 3. 054 3,00mm Cr
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 75
- Sylinderantall: 4
- komponentnummer: 1. 398 1,20mm Cr, 2. 435 1,50mm P, 3. 859 2,80mm Cr
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 89
- Sylinderantall: 6
- komponentnummer: 1. 398 1,20mm Cr, 2. 126 1,50mm P, 3. 872 3,00mm Cr
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 84,0
- komponentnummer: 1. R 1.5 CrCN, 2. NM 1.5, 3. SSF 2.0 P
- innpakningslengde [cm]: 12,5
- innpakningsbredde [cm]: 12,50
- innpakningshøyde [cm]: 3,00
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 84,0
- komponentnummer: 1. R 1.5 CrK, 2.NM1.5 unbesch, 3. 3S 2.0 Cr
- innpakningslengde [cm]: 12,5
- innpakningsbredde [cm]: 12,50
- Nettovekt [g]: 29
- innpakningshøyde [cm]: 3,00
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 84,0
- komponentnummer: 1. R 1.2 N, 2. NM 1.5, 3. 3S 2.0 N
- innpakningslengde [cm]: 12,5
- innpakningsbredde [cm]: 12,50
- Nettovekt [g]: 26
- innpakningshøyde [cm]: 3,00
- Renovert: Helt nye