Finn Motor stempel :
Motor stempel for automobil

- Motorolje
- Injektor
- Vannpumpe + registerreimsett
- EGR ventil
- Registerkjede
- Toppakning
- Motorfeste
- Gasspjeld
- Remskive veivaksel
- Toppdekselpakning
- Topplokk
- Intercooler
- Innsugsmanifold
- Ladeluftslange
- Toppdeksel
- Kamaksel
- Ventil veivhusventilasjon
- Trykkomformer turbolader
- Ventilløfter
- Simmering veivaksel
- Strekkbolter
- Innsugsmanifold pakning
- Stempelringer
- Bunnpanne
- Oljeplugg
- Oljepumpe
- Sensor motoroljestand
- Veivlager
- Girkassefeste
- Bunnpannepakning
- Eksosventil
- Kjedestrammer
- Innløpsventil
- Ventiltetninger
- Tomgangsregulator
- Peilepinne
- Veivaksel
- Tetningsring kamaksel
- Oljepluggpakning
- Oljepåfyllingslokk
- Gasskabel
- Motorblokk
- Tannhjul
- Pakninger
Velg bilen din og finn Motor stempel med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Motor stempel E-Klasse
- Motor stempel C-Klasse
- Motor stempel VITO
-
MITSUBISHI
- Motor stempel for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Motor stempel for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Motor stempel
Stempel til motor: erstatning og utvalg
Når og hvorfor det er nødvendig å erstatte stempel til motor
Stempel til motor har ikke en spesifisert brukstid. De erstattes vanligvis i tilfeller som deformasjon, brudd, gjennombrenning og slitasje på monteringshullet til stempelpinnen.
Defekter på stempler forårsakes av følgende: utilstrekkelig smøring eller smøring av dårlig kvalitet, sammenstøt med fremmedobjekter (f.eks. deler som brytes av koplingsstang, veivaksel eller ventil), hydraulisk sjokk forårsaket av vann som trenger seg inn i sylindrene (for eksempel etter at du har kjørt gjennom en dyp vanndam). Deformerte stempler kan oppstå på grunn av bruk av reservedeler med altfor stort hode, eller på grunn av at det ikke er tilstrekkelig med tetning på topplokket når det utføres store motoroverhalinger. Skader kan oppstå som et resultat av at stemplene kolliderer med ventilene, når altfor stor rotasjonshastighet på veivakselen forhindrer at ventilene trekkes tilbake, og på grunn av detonasjon i sylinderen.
Tegn på defekte deler er banking i stemplene, særlig når motoren varmes opp, og skrangling fra motoren når den er varm.
Stemplene byttes ut som et sett. Når de erstattes, må du også installere nye stempelpinner og ringer. Koblingsstenger må også skiftes hvis det er nødvendig. Når alt arbeidet er fullført, må du bruke motoren forsiktig i cirka 1000-2000 km, og unngå slurende hjul, høyt turtall og ikke transportere tung last.
Hvordan velge stempel
Stempler har forskjellige produksjonsmetoder, og kan være formstøpt eller smidd. Støpning med høyt trykk brukes for å produsere den første typen deler. Metoden som smidde stempler lages med er pressing; de er mer slitesterke og mindre utsatt for varmeutvidelse. Som regel installeres smidde stempler i turboladet motor. Pris er høyere enn for formstøpte stempler, noe som kan anses som ulempen ved dem.
Formen på stempeltoppen (toppflaten på stempelhodet) avhenger hvilken type motor det dreier seg om, konfigurasjon og volumet på forbrenningskammeret, hvor ventilene er plassert, forskjellige aspekter ved levering av drivstoffblanding til kammeret samt andre faktorer. I bensinmotorer er stempeltoppen flat eller med fordypninger, ansvarlig for å åpne ventilene helt. For motorer med direkteinnsprøytet diesel lages det også forbrenningskamre i stempeltoppene. Formen tillater dem å gi bedre virvling og blandingsdannelse.
Deler som utfører sine funksjoner over lang tid, produseres kun av høyt anbefalte produsenter. Blant disse finner du Kolbenschmidt, Mahle Original, Nural, IPSA, Et Engineteam og andre.
Velg deler strengt i samsvar med motoren din. Dette bidrar til at du unngår deler som ikke har kompatibel diameter, lengde, komprimeringshøyde, vekt og andre faktorer som er viktig for motorens funksjon. Foruten dette, vil et sett med deler av høy kvalitet, beregnet for en bestemt type bil, inkludere stempelpinner og fôringer. Noen ganger legges det til et sett med stempelringer.
Beste varer: Motor stempel
- gropdybde 1 [mm]: 0,35
- kompresjonshøyde [mm]: 28,5
- Høyde [mm]: 51
- Sylinderboring [mm]: 87,5
- Boltdiameter [mm]: 21
- gropdiameter [mm]: 76,5
- boltlengde [mm]: 60
- komponentnummer: 08-423400-00
- Standardmål [STD]
- Renovert: Helt nye
- gropdybde 1 [mm]: 0,35
- overmål [mm]: 0,5, 0,50
- kompresjonshøyde [mm]: 28,5
- Høyde [mm]: 51
- Sylinderboring [mm]: 88
- Boltdiameter [mm]: 21
- gropdiameter [mm]: 76,5
- boltlengde [mm]: 60
- komponentnummer: 08-423407-00
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kjølekanal, med kolberingbærer, for trapesstempelstang
- gropdybde 1 [mm]: 13,25
- kompresjonshøyde [mm]: 41,7
- Høyde [mm]: 65,3
- Sylinderboring [mm]: 75
- Boltdiameter [mm]: 26
- gropdiameter [mm]: 41,8
- boltlengde [mm]: 61
- ventillomme dybde 1 [mm]: 1,2
- komponentnummer: 08-424000-00
- mekanisk bearbeidet: med rom / plass for oljedyse
- Standardmål [STD]
- Stempelklaring [mm]: 0,055
- Renovert: Helt nye
- overmål [mm]: 0,5, 0,50
- kompresjonshøyde [mm]: 25,05
- Høyde [mm]: 48,1
- Sylinderboring [mm]: 79,5
- Boltdiameter [mm]: 18
- boltlengde [mm]: 50
- komponentnummer: 08-141307-30
- tilleggsinfo: DuraForm-G91 ®
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kjølekanal
- gropdybde 1 [mm]: -15,85
- overmål [mm] 0
- kompresjonshøyde [mm]: 43,42
- Boltdiameter [mm]: 30
- gropdiameter [mm]: 46,9
- boltlengde [mm]: 66,85
- komponentnummer: PR68 (2.0/2.0/2.0)
- Overflate: belagt
- Standardmål [STD]
- Lengde [mm]: 69,82
- Hulldiameter [mm]: 86,01
- Stempelklaring [mm]: 0,05
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: for trapesstempelstang
- kompresjonshøyde [mm]: 26,9
- Høyde [mm]: 45,4
- Sylinderboring [mm]: 78
- Boltdiameter [mm]: 19
- boltlengde [mm]: 58
- ventillomme dybde 1 [mm]: 1,62
- ventillomme dybde 2 [mm]: 2,3
- komponentnummer: 08-424700-00
- Standardmål [STD]
- Vekt [kg]: 0,36
- Stempelklaring [mm]: 0,03, 0,030
- innpakningslengde [cm]: 8,7
- innpakningsbredde [cm]: 8,7
- innpakningshøyde [cm]: 10
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kolberingbærer, for trapesstempelstang
- gropdybde 1 [mm]: 14,7
- overmål [mm]: 0,5, 0,50
- kompresjonshøyde [mm]: 42,94
- Høyde [mm]: 65,4
- Sylinderboring [mm]: 74,2
- Boltdiameter [mm]: 25
- gropdiameter [mm]: 37,16
- boltlengde [mm]: 60
- ventillomme dybde 1 [mm]: 1,55
- komponentnummer: 08-135307-00
- mekanisk bearbeidet: med rom / plass for oljedyse
- Renovert: Helt nye
- Sylinderboring [mm]: 87,51
- Boltdiameter [mm]: 21
- boltlengde [mm]: 51
- Renovert: Helt nye
- Standardmål [STD]
- Sylinderboring [mm]: 87,51
- Lengde [mm]: 51,0
- kompresjonshøyde [mm]: 28,5
- boltlengde [mm]: 60,0
- Boltdiameter [mm]: 21,0
- gropdybde 1 [mm]: 0,35
- gropdiameter [mm]: 78
- Overflate: belagt
- produksjonsnummer: 88 L 102
- komponentnummer: 1. R 1.2 Cr P, 2. NM 1.2 P, 3. 3S 2.5 Cr
- innpakningshøyde [cm]: 12,80
- Nettovekt [g]: 421
- innpakningslengde [cm]: 9,5
- innpakningsbredde [cm]: 9,50
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kjølekanal, med kolberingbærer, for trapesstempelstang
- gropdybde 1 [mm]: 13,25
- overmål [mm]: 0,6, 0,60
- kompresjonshøyde [mm]: 41,7
- Høyde [mm]: 65,3
- Sylinderboring [mm]: 75,6
- Boltdiameter [mm]: 26
- gropdiameter [mm]: 41,8
- boltlengde [mm]: 61
- ventillomme dybde 1 [mm]: 1,2
- komponentnummer: 08-424008-00
- mekanisk bearbeidet: med rom / plass for oljedyse
- Renovert: Helt nye
- kompresjonshøyde [mm]: 25,05
- Høyde [mm]: 48,1
- Sylinderboring [mm]: 79
- Boltdiameter [mm]: 18
- boltlengde [mm]: 50
- komponentnummer: 08-141300-30
- Standardmål [STD]
- tilleggsinfo: DuraForm-G91 ®
- Stempelklaring [mm]: 0,03, 0,030
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kolberingbærer, for trapesstempelstang
- gropdybde 1 [mm]: 14,7
- kompresjonshøyde [mm]: 42,94
- Høyde [mm]: 65,4
- Sylinderboring [mm]: 73,7
- Boltdiameter [mm]: 25
- gropdiameter [mm]: 37,16
- boltlengde [mm]: 60
- ventillomme dybde 1 [mm]: 1,55
- komponentnummer: 08-135300-00
- mekanisk bearbeidet: med rom / plass for oljedyse
- Standardmål [STD]
- Stempelklaring [mm]: 0,06, 0,060
- Renovert: Helt nye