Finn Differensial :
Differensial for automobil

- Bærebru
- Hjulnav
- Hjullager
- Drivaksel
- Stabilisatorstag
- Girolje
- Bærekule
- Automatgir olje
- Drivknute
- Bærebruforing
- Reparasjonssett hjulopphengning
- Drivakselmansjett
- Hjulbolter
- Styrespindel
- Sporutvidelse
- Hardykobling
- Stabilisator foring
- Traversforing
- Mellomaksel
- Hjulmutter
- Stabilisator
- Travers
Velg bilen din og finn Differensial med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Differensial E-Klasse
- Differensial C-Klasse
- Differensial VITO
-
MITSUBISHI
- Differensial for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Differensial for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Differensial
Differensialhus: erstatning og utvalg
Når og hvorfor det er nødvendig å erstatte differensialhus
Delen har ikke en fastsatt levetid. Differensialhuset bør erstattes ved mekaniske skader eller om overflaten deformeres. Dessuten kan splinekoblingene på delen ofte svikte på grunn av korrosjon.
Deformerte deler oppstår ofte på grunn av at lageret er defekt eller festesetet er slitt. Noen ganger kan det oppstå brudd på delens helhet på grunn av ekstrem kjørestil. Korrosjonsskader på differensialhuset er et resultat av innvirkning av fuktighet.
Skader på delen indikeres vanligvis av hvining og summelyder fra differensialen som kan oppstå i svinger. Det er umulig å kjøre hvis delen er fullstendig ødelagt.
Differensialhuset bør erstattes på en servicestasjon. Først må girkassen, eller sluttdrev, og differensialen demonteres. Fagfolk vil også kunne kontrollere andre elementer i girkassen, og om nødvendig, bytte dem. Stillingen på lageret til differensialen må justeres når arbeidet er ferdig.
Hvordan velge differensialhus
Delene lages av ulike materialer. Produsenten bruker vanligvis aluminium eller støpejern. Deler av aluminium veier lite, og sørger dermed for mer effektiv drift av transmisjonen. Differensialhus til kjøretøy kan være forskjellige fra hverandre ut ifra konstruksjonen: det fås monterbare samt deler som kommer i ett stykke. Deler av den andre typen brukes vanligvis i personbiler.
Driftslevetiden til delene avhenger i stor grad av produsenten. Varemerket DT for eksempel, lager deler av høy kvalitet.
Når du velger ut reservedeler, må du ta bilens merke, modell og produksjonsår til betraktning, samt hvilken type drivverk den har. Dessuten kan du kjøpe differensialhus som egnes for installasjon på fremre eller bakre aksel. Delen bør samsvare med størrelsen på splinene og hvilken type differensialmekanisme som brukes i bilen.
Beste varer: Differensial

- Monteringsposisjon: venstre bakaksel
- Vekt [kg]: 1,989
- innpakningslengde [cm]: 16,0
- innpakningsbredde [cm]: 11,0
- innpakningshøyde [cm]: 11,0
- Renovert: Helt nye
- innpakningsbredde [cm]: 6
- innpakningshøyde [cm]: 6
- Fabrikasjonsnummer: ZTT-MS-009C
- Renovert: Helt nye

- Monteringsposisjon: venstre bakaksel
- innpakningslengde [cm]: 7,1
- innpakningsbredde [cm]: 7,1
- innpakningshøyde [cm]: 5,6
- Renovert: Helt nye

- Vekt [kg]: 0,275
- innpakningslengde [cm]: 7,0
- innpakningsbredde [cm]: 6,0
- innpakningshøyde [cm]: 6,0
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: venstre bakaksel, høyre bakaksel, foran
- nødvendig stykktall: 2
- Lagringstype: Gummimetallager
- Innvendig diameter [mm]: 14
- Diameter [mm]: 45
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 44, 68
- Innvendig diameter [mm]: 13
- Diameter [mm]: 56
- Renovert: Helt nye
- innpakningsbredde [cm]: 6,2
- innpakningshøyde [cm]: 3,9
- Fabrikasjonsnummer: ZTT-MS-007G
- Renovert: Helt nye
- innpakningsbredde [cm]: 5,7
- innpakningshøyde [cm]: 5,5
- Fabrikasjonsnummer: ZTT-MS-010D
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Renovert: Helt nye

- Monteringsposisjon: bakaksel, bak
- innpakningsbredde [cm]: 4,6
- innpakningshøyde [cm]: 4,6
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bak
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Renovert: Helt nye