Finn Bærebru bak og foran:
Bærebru for automobil
- Hjulnav
- Hjullager
- Drivaksel
- Stabilisatorstag
- Girolje
- Bærekule
- Drivknute
- Automatgir olje
- Bærebruforing
- Reparasjonssett hjulopphengning
- Drivakselmansjett
- Sporutvidelse
- Hjulbolter
- Hardykobling
- Styrespindel
- Stabilisator foring
- Traversforing
- Mellomaksel
- Hjulmutter
- Stabilisator
- Differensial
- Travers
Velg bilen din og finn Bærearm med god kvalitet
- MERCEDES-BENZ
- Bærebru E-Klasse
- Bærebru C-Klasse
- Bærearm VITO
- VOLVO
- Bærearm for V70
- XC70
- Bærebru V50
- MITSUBISHI
- Bærebro for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
- PEUGEOT
- Bærebro for PARTNER
- 308
- EXPERT
- SKODA
- Bærebro for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
- SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
Informasjon om Bærebro
Wishbones alltid har vært mye brukt i monteringen av personbiler, ofte i sport og racerbiler. Suspensjon armer må overføre krefter i alle retninger, samt bremsekraft og trekkraft dreiemoment. Og må ikke tung. Til effektiv bruk av materialer de elastiske komponentene skal være kompakt og enkel å tillate nok fjæringsvei. Bærearm er en kompleks type bil suspensjon. Fjærene er ordnet vertikalt og lengderetningen. Med den bakre ende hviler de skottet mellom kabinen og motorrommet. Suspensjon arm beveger senteret av hjulet i loddrett og langsgående aksen fly. Det er plassert langs den langsgående aksen.
For å sikre at innsatsen er overført fra staget er det en ekstra svinging i vertikalplanet av den aksiale spak på hver side, den fremre ende er festet ved toppen av sylinderen. Den bakre Man bør også være festet til frontpanelet. Det er en vekt for den fremre ende av fjæren i sin midtre del. Det finnes to typer kryss-spaken suspensjon: ettgreps-tverrgående og to-spaken tverrgående.
Ikke glem å ha regelmessig vedlikehold av suspensjonen. Det er en visuell inspeksjon for å se om den har sprekker eller korrosjon. Det er også viktig i tid for å smøre det med de nødvendige midler. Hvis du må skifte arm, er vi glade for å kunne tilby denne bilen del for deg i vår nettbutikk. Vi er også glade for å presentere et bredt spekter av andre auto deler, slik som støtdempere, tennplugger, clutch kabel og utløserlager.
Hva du må kunne om erstatning av opphengsarm: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Driftslevetid for opphengsarm er 60 000-80 000 driftskilometer. Dette varierer i stor grad av kvaliteten på veibanen der bilen brukes og kjørestil. I tillegg til slitasje, kan feil på fremre eller bakre opphengsarm forårsakes av forskjellige mekaniske skader (sprekker, brudd) og deformasjon.
Tegn til feil på delene er hvining og banking under kjøring på ujevn vei. Når du svinger, kan du høre klikking og lyden av noe som sprekker fra siden med fjæringen. I tillegg er svekkede kjøreegenskaper ved bevegelser rett frem et tegn på defekte armer. Defekte armer (bakoverrettet leddarm eller A-arm) kan indikeres av ujevn slitasje på sporvidder på dekkene samt betydelig dødgang på rattet.
Det anbefales å få delene sjekket på en servicestasjon. Det behøves en løfteplattform eller smøregrav. Delene kontrolleres grundig etter sprekker eller deformasjon, og erstattes ved behov. Det er best å overlate denne prosedyren til fagfolk, ettersom det kan være nødvendig å demontere enkelte andre deler som hindrer tilgang til enheten.
Erstatningsprosedyren for fremre og bakre øvre armer varierer litt fra prosedyren for å demontere og installere nedre opphengsarm. Hjulene må uansett demonteres (foran eller bak), samt fjæringen må rengjøres for smuss. Deretter skrur spesialisten løs festene på stabilisatorleddet og demonterer kuleleddene. Når bakre, nedre arm fjernes, skrus festene løs fra delen til styrespindel og fra delen til foraksel. Når fremre, nedre arm demonteres (samt den bakre), kobler spesialisten fra ABS-sensoren om nødvendig.
Deretter kan den defekte delen demonteres. Ny arm installeres i motsatt rekkefølge som fjerningsprosessen. Når den nye delen er montert, kan spesialisten sjekke hjulsinnstilling og justere om nødvendig.
Når opphengsarm erstattes, anbefales det å være oppmerksom på tilstanden til kuleledd, fôringer, støtdempere og stabilisatorer. Om nødvendig, skal disse delene erstattes sammen med armene.
Hvordan å fjerne bærearmen?
For å kunne fjerne bærearmen må du ha en jekk, fester, et sett av skiftenøkler og skrutrekkere og spesialutstyr til armbusker som presses ut i tilfelle buskene skal erstattes. Prosedyren med å erstatte det er ganske vanskelig. For eksempel, under installeringen av nedre eller øvre lenkearmer og bakre armer eller suspensjon vil demontering av hjulene bli påkrevd sammen med deres etterfølgende hjulstilling justering. Noen ganger er det umulig å skru ut en rusten bolt uten spesielle oljemidler. Sekvensen av arbeidet under erstattelse av erstatning av bærearmene foran og bak kan avvike. For å få avklaring på handlingsalgoritmen under selvutført reparasjon, bruk instruksjonene gitt i kjøretøyets tekniske dokumentasjon.
Hvordan å sjekke operabiliteten til bærearmene foran?
For å sjekke operabiliteten til bærearmene foran må du først inspisere dem visuelt: deformering, sprekker, delaminering av gummi på busker eller støvhetter indikerer at det er nødvendig å erstatte brukte elementer eller komponentenes montering. Deretter må du sjekke at opphengskule ikke har noe tilbakeslag. For å gjøre dette må du plassere bilen inn i en inspeksjonsgruve eller på en bilrampe, henge hjulene foran opp fra bakken og forsøke å riste en skikkelig arm ved bruk av et jerndekk. Bortsett fra visuell inspeksjon sjekkes tilstanden til opphengskulene med hjelp av en glidemåler. For å definere mengden av aksial forskyvning må du måle distansen mellom støttende vasker og buske: hvis et ledd er intakt bør det være 1.5-5.0mm for øvre og 3.0-7.5mm for nedre armer.
En bærearm fra hvilket varemerke vil være best å installere?
Det er bedre å installere bærearmer fra godt kjente varemerker i bilen din. Ifølge prisene deres kan komponentene deles inn i tre kategorier:
- Premiumsegmentet. Det er representert av produksjon fra produsenter som: Lemförder, Monroe, Stark Professional Line, TRW, Qsten. Bærearmer fra disse firmaene er dyre, men deres høye pris kompenseres av vedvarene levetid, som vanligvis overstiger 120.000 operasjonelle kilometer.
- Mellomsegmentet. Reservedeler i denne kategorien er et utmerket alternativ for høyt priset komponenter. De er bemerkelsesverdige for høy kvalitet. De er utformet for en kjørelengde rundt 75.000 km. De er representert i sortimentet til firmaer som Moog, Ruville, Meyle, Diederichs, Febi Bilstein, Metzger, SWAG.
- Billig segment. Komponentene fra firmaer som Optimal, NK, JP Group, RIDEX, MAPCO, Quinton Hazell og VAICO er representert her. Fremre bærearmer i denne kategorien hjelper til med å spare på et kjøp, men ødelegges også fortere enn andre: deres omtrentlige operasjonelle levetid er rundt 40.000 km i kjørelengde.
Beste varer: Bærebru venstre og høyre
- Monteringsposisjon: øvre, bak, framaksel høyre
- Material: Aluminium
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 248
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tilbehør
- skiftes kun parvis
- med miljømerking: Klimanøytral
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: øvre, bak, framaksel venstre
- Material: Aluminium
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 233
- Konusmål [mm]: 16
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: øvre, bak, framaksel høyre
- Material: Aluminium
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 233
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: på begge sider, framaksel nede
- Styretype: Casterstag
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel, høyre, bak
- Material: Stål
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 343
- Konusmål [mm]: 19,2
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med lager, med mutter
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel begge sider, nede
- Material: Aluminium
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 364,2
- Konusmål [mm]: 16,2
- Konushelling: 1/6
- Utvendige gjenger 2 [mm]: M12x1,5
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med mutter
- diameter på festepunkter [mm]: 12,1
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel høyre, nede
- Material: stålplate
- Styretype: gaffelbom (lastebil)
- Lengde [mm]: 347
- Konusmål [mm]: 15
- Konushelling: 1/5
- Gjengemål: M12x1,5
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kuleledd, med mutter
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre, nede
- Material: stålplate
- Styretype: gaffelbom (lastebil)
- Lengde [mm]: 391
- Konusmål [mm]: 14,8
- Konushelling: 1/5
- gjengemål 1: M12×1,5
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kuleledd, med mutter
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel, nede, høyre
- Material: Stål
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 311.5, 241.5
- Konusmål [mm]: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- diameter på festepunkter [mm]: 14,1
- Renovert: Helt nye
- Material understell: stålplate
- Monteringsposisjon: bakaksel begge sider, nede
- Styretype: følgearm
- Lengde [mm]: 592
- innvendig diameter 2 [mm]: 12,2, 12,5
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: øvre, framaksel venstre
- Material: Aluminium
- Styretype: følgearm
- Lengde [cm]: 345,5
- Konusmål [mm]: 16,5
- Konushelling: 1:5
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel høyre
- Material: Stål
- Styretype: Casterstag
- Lengde [mm]: 332
- Konusmål [mm]: 15,6
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med gummifeste
- innvendig diameter 2 [mm]: 14,2
- Gjengemål 3: Without Ball Joint
- Renovert: Helt nye