Finn Hjulnav bak og foran:
Hjulnav for automobil

- Bærebru
- Hjullager
- Drivaksel
- Stabilisatorstag
- Girolje
- Bærekule
- Drivknute
- Automatgir olje
- Bærebruforing
- Reparasjonssett hjulopphengning
- Drivakselmansjett
- Hjulbolter
- Sporutvidelse
- Styrespindel
- Hardykobling
- Stabilisator foring
- Traversforing
- Mellomaksel
- Hjulmutter
- Stabilisator
- Differensial
- Travers
Velg bilen din og finn Hjulnav med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Hjulnav E-Klasse
- Hjulnav C-Klasse
- Hjulnav VITO
-
VOLVO
- Hjulnav for V70
- XC70
- Hjulnav XC60
-
MITSUBISHI
- Hjulnav for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Hjulnav for PARTNER
- 308
- 508
-
SKODA
- Hjulnav for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Hjulnav
Hjulnav er en roterende del av suspensjonen, på hvilken for-og bakhjul er montert. Navet er utformet for å sette hjulene ved hjelp av lagre på rotasjonsaksen, som er oppkalt en journal. Navet har en leppe for plate eller felgen montering. Til det bremsetrommelen eller bremseskiven er montert. Huber er montert på tapered roller eller ball thrust lagrene som godtar både direkte og aksiale krefter som overføres fra hjulet til navet. Koniske rullelager er å støtte en stor mulighet i sammenligning med kulelager. Og dette skyldes hovedsakelig det faktum at rullene danner lineære området for kontakt med det bærende løp ringen, mens kulene danner en mindre, dot område.
Som apposed til samme primære overføre rullelager, er konisk rullelager hub kontroll levert av en liten aksial gap. I prosessen med bruk på grunn av slitasje av eksisterende overflater aksial klaring i lagrene øker. Således i navene er det anordnet justering enheter. Nylig, i bilene der er mest brukt ball kantete skubb wheel hub lagrene. Disse lagrene er fylt med en pålitelig smøremiddel belegg ved montering dem. De er også ganske godt inn i navet og ikke trenger å bli opprettholdt og justeres. Wheel hub er skjult under et bakskjernene pyntehetten.
Vår nettbutikk er ikke bare en god mulighet til å innhente all nødvendig informasjon om reservedeler og tilbehør, men også en garanti for kvalitet og et bredt spekter av varer. Plasser en bestilling på hjulet hub eller andre deler, som drivaksel, flens, vindusvisker arm eller stabilisator. Og vil du ikke trenger å gå til kontoret eller servicesenter for å ta den delen du trenger. Vi vil levere den til enhver passende sted.
Hva du må kunne om erstatning av hjulnav: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Levetiden til hjulnavet er 100 000 - 120 000 kilometer. Fremre hjulnav er mer utsatt for slitasje enn de bakre. Dermed blir fremre nav på høyre side fortere ødelagt enn bakre nav på høyre side, selv om de installeres på samme tidspunkt.
Navet må ofte skiftes ut på grunn av at levetiden er utløpt eller fordi selve delen er deformert, samt på grunn av at det oppstår sprekker, hakk og andre skader på den. Ødelagt eller slitt navlager kan også være årsaken til at den må erstattes.
Tegn på at det har oppstått feil er støy og vibrasjoner under kjøring fra den siden delen er plassert. Dessuten er ujevn dekkslitasje på samme aksel et tegn til feil på fremre eller bakre navn, samt at det lekker smøremiddel i nærheten av delen.
For å kunne inspisere navet på fremre eller bakre hjul på egenhånd, må du plassere bilen på en løfteplattform eller løfte den ved hjelp av en jekk. Deretter griper du tak i rattet med hendene dine og prøver forsiktig å gynge på det. Det bør være enkelt hvis navet er defekt. Dersom du oppdager dødgang når du gynger på rattet, samt du kan høre støy fra lageret, er dette en indikasjon på at navet er ødelagt.
Du må kontakte en servicestasjon for å erstatte høyre eller venstre nav. Spesialistene skrur løs festene på det aktuelle hjulet, løfter karosseriet med en jekk, demonterer hjulet og skrur løs mutteren til navet. Deretter løsnes bremseklaven og bremseskiven demonteres. Etterpå skrus løs boltene som fester nav til styrespindel og delen fjernes. Installasjon av ny del og montering av enhet utføres i omvendt rekkefølge.
Beste varer: Hjulnav bak venstre høyre

- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med integrert ABS-sensor
- Diameter [mm]: 82
- Hulltall felg: 5
- Flensdiameter [mm]: 136,5
- Renovert: Helt nye

- Tilleggsvare / tilleggsinfo: Bildet viser leveranseinnholdet
- Diameter [mm]: 136,5, 85
- Antall festehull: 4
- Bredde 2 [mm]: 48
- Ytre diameter 2 [mm]: 65
- Renovert: Helt nye

- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med integrert ABS-sensor
- Hulltall felg: 5
- Flensdiameter [mm]: 138,9
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel begge sider
- Diameter [mm]: 47
- Høyde [mm]: 33
- Material: stålplate
- Renovert: Helt nye
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med flens
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre, framaksel høyre, høyre
- Fabrikasjonsnummer: KLP-SB-005P2
- Renovert: Helt nye

- Innvendig diameter [mm]: 61
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: uten flens, med integrert ABS-sensor
- Bredde [mm]: 40,5
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel, venstre bakaksel, høyre bakaksel, framaksel
- Innvendig diameter [mm]: 30
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med hjulnav
- Fabrikasjonsnummer: KLT-VW-013
- Renovert: Helt nye

- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med integrert ABS-sensor
- Diameter [mm]: 85
- Hulltall felg: 5
- Flensdiameter [mm]: 149
- Renovert: Helt nye

- Monteringsposisjon: bakaksel begge sider
- Høyde [mm]: 30
- monteringsdiameter (mm): 40
- Material: stålplate
- Renovert: Helt nye

- Tilleggsvare / tilleggsinfo: Bildet viser leveranseinnholdet
- Diameter [mm]: 149,2, 85
- Bredde [mm]: 94,5
- Renovert: Helt nye

- Innvendig diameter [mm]: 33
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med ABS senorring
- Hulltall felg: 5
- Flensdiameter [mm]: 160
- Renovert: Helt nye