Finn Stabilisatorstag bak og foran:
Stabilisatorstag for automobil

- Bærebru
- Hjulnav
- Hjullager
- Drivaksel
- Girolje
- Drivknute
- Bærekule
- Automatgir olje
- Bærebruforing
- Reparasjonssett hjulopphengning
- Drivakselmansjett
- Sporutvidelse
- Hjulbolter
- Hardykobling
- Stabilisator foring
- Styrespindel
- Traversforing
- Mellomaksel
- Hjulmutter
- Differensial
- Stabilisator
- Travers
Velg bilen din og finn Stabstag med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Stabilisatorstag for E-Klasse
- C-Klasse
- VITO
-
AUDI
- Stabilisatorstag for A4
- A6
- A3
-
VOLVO
- Stabstag for V70
- XC70
- V50
-
NISSAN
- Stabstag for QASHQAI
- X-TRAIL
- LEAF
-
MITSUBISHI
- Lenkearm for OUTLANDER
- SHOGUN
- ASX
-
PEUGEOT
- Lenkearm for PARTNER
- EXPERT
- 307
-
SKODA
- Lenkearm for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Lenkearm
Vi vet at hver av komponentene i suspensjonen i tillegg til sine spesifikke funksjoner også er ansvarlig for sikkerheten til kjører på veier. Det er kun en del bil, prioriteten oppgave er å sørge for sikkerhet. Vi snakker om pendelen støtte. Ved første øyekast, er stabilisator den enkleste bil del. Det er en bar med vinklede ender. Stabilisatorer blir produsert av en sylindrisk profil, ved hjelp av spesielle stål som et materiale med evne til elastisk vridning. Den viktigste og eneste formål av stabilisatoren er å redusere krengningen ved hjelp av den indre motstand, og for å forbedre kjøretøyets stabilitet i svinger.
Prinsippet om operasjonen er ganske elementært. Når en bil svinger, er fleksible opphengningselementer på den ene siden komprimert av sentrifugalkraften og er på den andre siden de er strukket. Det skaper rullen. I dette øyeblikk den midtre del av stabilisatoren er vridd, prøve å løfte hele bilen fra rullen. På den andre siden, den prøver så mye som mulig for å senke legemet, komprimere det elastiske element av suspensjonen. Som et resultat, er bilen på linje med hensyn til linjen av veien.
Det er klart at nå stabilisator er en meget viktig komponent bil. Bil roll eexceeding en viss standard verdi kan føre til katastrofale konsekvenser. Dette er trekkraft forringelse og kontroll tap over styre evne. På det nåværende tidspunkt er det svært høye krav til bildeler. I vår nettbutikk kvaliteten på alle reservedeler bildeler ikke er utsatt for tvil. Så hvis du trenger en ny pendel støtte, bestille den i vår nettbutikk og vi vil levere varen i løpet av kort tid. Men så godt som vi vil levere eventuelle andre nødvendige bildeler: innløp ventil, sentrale lyddemper, osv.
Hva du må kunne om erstatning av stabilisatorledd: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Gjennomsnittlig levetid for stabilisatorledd er omtrent 30 000 - 50 000 driftskilometer. Den faktiske brukstiden for denne delen avhenger av veiforholdene, der hvor bilen brukes, samt individuell kjørestil.
Stabilisatorstaget må ofte erstattes på grunn av defekte dreiefester. En annen vanlig årsak til at den må erstattes, er at huset til kuleleddet blir ødelagt. Det fører til skader og dødgang på leddet.
Vanlige tegn som tyder på defekt fremre eller bakre stabilisatorledd, er skramlelyder når du kjører over hindringer, økt rulling på karosseriet i svinger, svekkede kjøreegenskaper og karosseriet vaier når du akselerer eller bremser.
For å kunne utføre diagnostikk på fremre eller bakre stabilisatorstag på egenhånd, prøv å svinge bilen frem og tilbake. Dersom komponentene er funksjonsdyktige vil det være vanskelig å gjøre dette. Når du tester, vær oppmerksom på tilstanden til støvmansjetten: dersom den har sprekker eller andre skader, er det en risiko for at leddet kommer til å bli ødelagt på grunn av tøff slitasje. For mer nøyaktig diagnostikk, anbefales det å kontakte en servicestasjon. Defekter på stabilisatorleddet er ikke alltid synlig med det blotte øyet.
For å erstatte delen må du sikre bilen ved hjelp av parkeringsbremsen og plassere den på en løfteplattform, og deretter sikre halvakselen med en sekskantet pipenøkkel og skru løst festene fra stabilisatorleddet. Demonter den ødelagte komponenten, rengjør setet, installer ny stabilisatorledd og monter alt i motsatt rekkefølge.
Det anbefales å bytte stabilisatorledd ut parvis på én aksel. Du bør også sjekke tilstanden på bøssinger og stabilisatormontasjen. Det er best å overlate utskifting av delen til fagfolk på reparasjonsverksted, ettersom det kreves spesielle ferdigheter for å utføre arbeidet.
Hvordan erstatte stabilisatorledd?
Det er enkelt å bytte ledd på krengestabilisator dersom du har grunnleggende ferdigheter. Handlingsrekkefølgen for å erstatte fremre og bakre ledd er ganske lik. Arbeidsprosedyren er vanligvis som følger:
- Løft spaken for parkeringsbremsen.
- Løsne boltene eller mutterne som fester hjulene.
- Løft den aktuelle akselen på bilen ved hjelp av en jekk.
- Demonter hjulene.
- Plasser støttebukker under armene til hjulet eller under karosseriet for ekstra sikkerhet.
- Demonter festene på stabilisatorleddet ved hjelp av egnet verktøy. Leddene kan være festet til stabilisatoren eller andre deler i fjæringssystemet ved hjelp av gummi, ledd, gjenget tilkobling, kombinasjon av bøssinger og ledd, osv.
- Installer nye deler.
Du trenger ikke å justere hjulstillingsvinkler etter at delene er ferdig installert. Dersom du ikke har relevant erfaring og ferdigheter, er det best å overlate erstatningen til fagfolk.
Hvilke stabilisatorledd er best å velge?
Stabilisatorledd bør velges i henhold til bilen tekniske krav og driftsforhold. For eksempel, ledd av metall er designet for å tåle høyere belastninger, men de kan fort bli ødelagt på grunn av korrosjon i forhold med fuktig klima. Ledd laget av polymermaterialer er mer utsatt for mekaniske skader, og derfor kan de bli fortere ødelagt enn dem av metall i forhold med dårlig kvalitet på veiene. For at delene skal holde lenge, bør du velge produktene til kjente selskaper som A.B.S., Delphi, Febi Bilstein, Fortune Line, Mapco, Metzger, Sasic, Meyle, Monroe, Ridex, Moog, Ruville, Stark Professional Line, Topran, Triscan, TRW, Vaico, Swag og andre.
Hvordan sjekke funksjonsdyktigheten på stabilisatorledd?
- Funksjonsdyktigheten til stabilisatorledd kan sjekkes ved hjelp av flere metoder. Først dreies rattet til det stopper, deretter tar du tak i stabilisatorleddet med hånden og prøver å riste på den. Dersom du nå oppdager dødgang, bør delen erstattes. Denne metoden er kun egnet for fremre stabilisatorledd. Hjulene må demonteres for å sjekke de bakre.
- På enkelte biler, på grunn av spesielle egenskaper ved konstruksjonen, kan det være vanskelig å få tilgang til enheten fra siden av hjulkassen. I så fall må du plassere bilen på en løfteplattform, demontere hjulet, løsne mutrene og boltene som fester hjulet på forhånd, skru løs de øverste festene på stabilisatorleddet og rise på delen. Hvis leddet beveger seg altfor lett eller klaringen mellom delene er for stort, tyder det på at delen er ødelagt. Funksjonsdyktigheten på festene kan sjekkes ved å prøve å riste på leddet ved hjelp de materialene du har for hånden, for eksempel et brekkjern.
Hvilke tegn tyder på at stabilisatorleddet er defekt?
Defekte stabilisatorledd kan oppdages ved en rekke indirekte tegn. De vanlige av dem er: banking fra fremre eller bakre fjæring, noe som øker når du kjører over ujevnheter i veien, kjøretøyet sklir under høyhastighetskjøring, avvik fra den normale svingradiusen, karosseriet ruller samt overdreven gynging i bilen under bremsing. Dersom du oppdager noen av disse tegnene, må leddene inspiseres visuelt: det bør ikke være korrosjon og skader på overflaten på delene. Deretter må du inspisere leddforbindelsene på enheten og se etter dødgang. Delen må erstattes selv med den minste klaring.
Beste varer: Stabilisatorstag bak venstre

- Monteringsside: framaksel
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 335
- Material: Stål
- Gjengemål: M10x1.5
- rør-ø [mm]: 10
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel begge sider
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 300
- Material: Metall
- gjengemål 1: M10x1,5
- gjengemål 2: M10x1,5
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med nøkkelpåsats
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel begge sider
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 270
- Material: Stål
- Utvendige gjenger [mm]: M10 x 1,5
- Vekt [kg]: 0,332
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel høyre, framaksel venstre
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 287
- Material: Stål
- gjengemål 1: M10x1,5
- gjengemål 2: M10x1,5
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med nøkkelpåsats
- Renovert: Helt nye
- Monteringsside: framaksel høyre
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 330
- gjengemål 1: MM10X1,5R
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel begge sider
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 260
- Material: Stål
- gjengemål 1: M12X1.5
- gjengemål 2: M12X1.5
- Gjengetype: med høyregjenger
- Diameter 3 [mm]: 10
- Tank design: boks
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel begge sider
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 103,5
- Material: plast
- Gjengemål: M10×1,5
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel, på begge sider
- Stang / skråstøtte: pendelstang
- Lengde [mm]: 280
- Gjengemål: M10x1,5
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tilbehør
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel høyre, framaksel venstre
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 270
- Material: Stål
- gjengemål 1: M10x1,5
- gjengemål 2: M10x1,5
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med nøkkelpåsats
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel begge sider
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 335
- Material: Stål
- gjengemål 1: M12X1.5
- gjengemål 2: M12X1.5
- Gjengetype: med høyregjenger
- Diameter 3 [mm]: 10
- Tank design: boks
- innpakningslengde [cm]: 41,5
- innpakningsbredde [cm]: 11
- innpakningshøyde [cm]: 8
- Renovert: Helt nye
- Monteringsside: framaksel, framaksel venstre, framaksel høyre
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Fabrikasjonsnummer: ZLP-VW-003
- Renovert: Helt nye

- tilleggsinfo: febi Plus
- Monteringsside: framaksel venstre, framaksel høyre
- Stang / skråstøtte: koplingsstang
- Lengde [mm]: 335
- Material: Stål
- Gjengelengde [mm]: 26,5
- Vekt [kg]: 0,45
- rør-ø [mm]: 10
- for OE-nummer: 1K0 411 315 R
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med selvlåsende mutter
- Mål utvendige gjenger: M12 x 1,5
- Renovert: Helt nye