Finn Drivaksel bak og foran:
Drivaksel for automobil

- Bærebru
- Hjulnav
- Hjullager
- Stabilisatorstag
- Girolje
- Bærekule
- Automatgir olje
- Drivknute
- Bærebruforing
- Reparasjonssett hjulopphengning
- Drivakselmansjett
- Hjulbolter
- Sporutvidelse
- Styrespindel
- Hardykobling
- Stabilisator foring
- Traversforing
- Mellomaksel
- Hjulmutter
- Stabilisator
- Differensial
- Travers
Velg bilen din og finn Drivaksel med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Drivaksel E-Klasse
- Drivaksel C-Klasse
- Drivaksel VITO
-
MITSUBISHI
- Drivaksel for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Drivaksel for PARTNER
- 308
- 508
-
SKODA
- Drivaksel for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Drivaksel
I et kjøretøy drivakselen spiller en viktig rolle i å koble motoren og drivhjulene. Dermed gjør det et forsøk og undertrykker vibrasjon når du slår hjul og hjuloppheng bevegelse. Alle drivaksler er utstyrt med to ledd. Ett ledd er fast og det er montert på hjulet side. En annen er bevegelig ledd, og det er montert på den side av differensialen. Begge leddene er sammenføyd av en riflet bolle.
I tillegg til undertrykkelse av vibrasjon og støy, de viktigste rollene som utføres av drivakselen er virkning på dynamikken i bilen, og derfor er utvidelse av tjenesten, så vel som effektivitet og optimalisering av vekten. Nesten hver dag drivaksler er utsatt for transformasjon, som bildeler beslutningstakere blir stadig optimalisere sine produkter, forbedre både teknologi og materiale i løpet av forskningen.
Du må heller ikke glemme at moderne drivaksler forbedre den generelle bilsikkerhet. Nye akslene er utstyrt med en høy vridningsstivhet og øke levetiden på en bil ved høye hastigheter. Hvis du har noen problemer med drivakselen eller ledd er det nødvendig å erstatte denne viktige reservedeler bil del. Hvis du hører noe støy når du kjører bilen og i høy hastighet, eller i svinger det er vibrasjoner, er det nødvendig å sjekke tilstanden på drivakselen.
Selvfølgelig er det veldig dyrt å bestille ny drivaksel eller ledd i servicesentre. Videre må du vente i to uker eller enda mer før de vil få bilen del fra beslutningstakere. Det er mye billigere å bestille drivaksel og andre deler til bilen din - bremsesylinderen eller drivstoff filter, en Internett-butikk. Alle de mer din ordre vil bli levert mye raskere.
Hva du må kunne om erstatning av drivaksel: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Drivakselen har ikke en bestemt driftslevetid. Fagfolk anbefaler at bakre og fremre drivaksel diagnostiseres hver 60 000 - 80 000 driftskilometer. Hele enheten for drivakselen må erstattes kun ved kraftig slitasje på flere elementer eller ved skader fra en bilulykke.
Tegn på at halvakselen må diagnostiseres er at hjulene slurer ved girskifte, oljelekkasje fra girkassen, fremmede lyder og vibrasjoner nær bilens drivaksel. Det kan også oppstå problemer med å skifte gir, banking og knirkelyder i svinger og at bilen skråner under kjøring langs en rett linje.
Diagnostikk på bakre og fremre halvaksel består av å inspisere dem visuelt. For å kunne gjøre dette, må du plassere bilen over en smøregrav, deretter vurderes tilstanden på komponentene, især fremre drivaksel. Dersom drivakslene har bulker og sprekker, bør delene erstattes.
Du bør få de nye delene installert på en servicestasjon. For å gjøre dette, bør spesialistene skru løs festemutteren og koble stangen på krengestabilisatoren fra nedre opphengsarm. Deretter settes bilen på en løfteplattform, hjulet samt motorvernet demonteres. Deretter tappes automatgiroljen av. Fagfolkene skrur så løs mutteren som fester drivakselen ved hjelp av et spesialverktøy, deretter skrus også mutteren til kuleleddet løst og opphengsarmen kobles fra styrespindelen. For å erstatte venstre drivaksel, må du deretter dreie rattet mot høyre til det sier stopp, trekke styrespindelen med navet utover og fjerne den ødelagte akselen fra differensialen. For høyre drivaksel, må du dreie rattet mot venstre til det stopper, skru løs boltene på midtre lager, ta navet med styrespindelet utover og fjerne drivakselen. Deretter installeres den nye delen og alt settes sammen igjen.
Før den nye drivakselen installeres, bør du sjekke tilstanden på støvmansjettene til det indre CV-leddet og tetninger. Bytt dem ut om nødvendig.
Beste varer: Drivaksel bak venstre høyre
- Lengde [mm]: 144
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Ytre fortanning differensialside: 42
- Tetningsring diameter [mm]: 60
- for OE-nummer: 0A5409355F
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Lengde [mm]: 115
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Ytre fortanning differensialside: 30
- Girtype: Automatisk girkasse
- Fabrikasjonsnummer: NPW-VW-061W
- Renovert: Helt nye

- tilleggsinfo: ORIGINAL Quality
- Monteringsposisjon: framaksel
- Lengde [mm]: 135,5
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Girtype: Manuell girkasse, 6-trinns
- Ytre fortanning differensialside: 42
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 115
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Ytre fortanning differensialside: 30
- Girtype: Automatisk girkasse
- Tetningsring diameter [mm]: 62
- for OE-nummer: 09K409352
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 510
- Ytre fortanning hjulside: 38
- Leddiameter hjulside [mm]: 101
- Leddiameter girside [mm]: 86
- Tannantall ABS-ring: 48
- Tetningsring diameter [mm]: 60
- Gjengemål: M16x1.5
- Byttedel
- ABS-ringdiameter (mm): 83
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bolt
- hullsirkel-ø [mm]: 104
- Antall boringer: 6
- Hulldiameter [mm]: 10,21
- Renovert: Refabrikkert
- Monteringsposisjon: framaksel
- Lengde [mm]: 135,5, 46,09
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Ytre fortanning differensialside: 42
- Tetningsring diameter [mm]: 60
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Lengde [mm]: 136
- Ytre fortanning hjulside: 26
- Girtype: Manuel girkasse
- Innvending fortanning hjulside: 42
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel høyre
- Tannantall 1: 26
- Tannantall 2: 37
- Fabrikasjonsnummer: NPW-VW-007W
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Lengde [mm]: 563
- Ytre fortanning hjulside: 36
- Ytre fortanning differensialside: 26
- Girtype: Automatisk girkasse
- Fabrikasjonsnummer: NPW-VW-133
- Renovert: Helt nye

- Monteringsposisjon: A1
- Lengde [mm]: 491
- Ytre fortanning hjulside: 36
- Diameter 2 [mm]: 108
- Teknisk informasjonsnummer: Non-Original design
- Varenummer i par: StubShaft261214
- Renovert: Helt nye

- Lengde [mm]: 813
- Ytre fortanning hjulside: 36
- Leddiameter hjulside [mm]: 89
- Leddiameter girside [mm]: 100
- Tetningsring diameter [mm]: 59,5
- Gjengemål: M16x1.5
- hullsirkel-ø [mm]: 86
- Antall boringer: 6
- Hulldiameter [mm]: 8,5
- fabrikkny del
- Renovert: Helt nye

- Lengde [mm]: 794,5
- Ytre fortanning hjulside: 36
- Leddiameter hjulside [mm]: 98
- Leddiameter girside [mm]: 108
- Tetningsring diameter [mm]: 59,5
- Gjengemål: M16x1.5
- hullsirkel-ø [mm]: 94
- Antall boringer: 6
- Hulldiameter [mm]: 10,5
- fabrikkny del
- Renovert: Helt nye