Hovedbremsesylinder for automobil

Bremsepumpe kjøp billig på nettet

Informasjon om Hovedsylinder

Master bremsesylinderen er det sentrale element i bremsesystemet, som konverterer den kraft som påføres på bremsepedalen inn i det hydrauliske trykk i hele systemet. I sylinderen opererer hovedsakelig egenskapen av bremsevæske, som ikke er komprimert av eksterne krefter. I dag i moderne biler er det satt todelte mester bremsesylinderen. Og hver av seksjonene skulle tjene sin egen hydraulisk krets. I biler som har forhjulsdrift, kombinerer en av enhetene bremsene i fremre høyre hjulet og venstre bakhjul, mens andre kombinerer fremre venstre og høyre bakhjul. I biler med bakhjulsdrift er det en annen situasjon: de første krets tjenester bremsene på forhjulene, mens den andre bremsene på bakhjulene.

Master bremsesylinderen er montert på forsiden av vakuum brems booster. To-delt tank med litt margin på bremsevæske er plassert over sylinderen. Tank er koblet til seksjonene av sylinderen gjennom utligning og avløp porter. Denne del er nødvendig for å kompensere den væsketap i bremsesystemet. Gage merker på de gjennomsiktige veggene i tanken kan du se bremsevæske nivå. Det er tanken der bremsevæske nivå sensor er satt opp. Når bremsevæske nivået er lavere da det er nødvendig, på instrumentpanelet lyser varsellampene.


Den vanligste brekkasje av masteren bremsesylinderen er lekkasje - når den glatte kledning på den indre overflate av sylinderen er brutt. Sylinderen begynner å omgå fluidet, og pedalen jevnt går i gulvet under et ensartet belastning. I moderne biler mester bremsesylinderen er en svært pålitelig komponent og det sjelden svikter.

Men hvis du ønsker å kjøpe en ny sylinder, vil nettbutikker alltid hjelp til å finne akkurat de reservedeler som du trenger, for eksempel sylinder bolter, distributør eller bremseklosser.

Hva du trenger å vite om utskifting av bremsesylinder: levetid, de viktigste feil og sine symptomer, tips og triks

I hovedsylinderen er ingen bestemt levetid. Utskifting av sammenstillingen er nødvendig ved dens indre overflateskader, f.eks forekomsten av riper på denne. Ofte disse feilene - et resultat av slitasje tilbehør.

På anleggsfeil tyder på en reduksjon bremsepedal motstand, og denne situasjonen endres ikke etter pumping bremsene. Også tilstedeværelsen av problemet viser bremsevæskelekkasje. Trykkavlastning av sylinderen kan påvises ved tilstedeværelsen av oljeflekker på målepunktene, bremseslanger huset for vakuum bremseforsterker. I tillegg bør det lekkasje mistenkes for å redusere bremsevæskenivået i systemet.

Diagnose begynner med en studie av vitnesbyrd av dashbordet: eksistensen av problemene signalisert ved den spesielle indikatoren på bremsesystemet. Videre er det mulig å inspisere sylinderhuset. Det er nødvendig å se etter flekker bremsevæske. Spesiell oppmerksomhet bør rettes mot koblingspunktet med utgangskretser. Du må også visuelt inspisere huset for mekanisk skade.

For en mer nøyaktig diagnose av sylinderen nødvendig å påføre til teknikkens stand. Utskifting montering anbefales også til bilverkstedet.

Råd til våre kunder

Er det mulig å erstatte hovedbremsesylinder på egenhånd?

Det er strengt forbudt å erstatte hovedbremsesylinder på egenhånd dersom du ikke har relevant erfaring: feil under installasjon kan føre til at hele bremsesystemet svikter totalt. Dessuten anbefales det å bytte bremsevæske når arbeidet utføres, samt avlufte bremsesystemet som påkrevd etter at installasjonen er fullført. Det er ganske vanskelig å utføre dette arbeidet på egenhånd, ettersom systemet må avluftes på en bestemt måte. Det starter med bakre hjul, den som er lengst vekke fra hovedsylinderen, og avsluttes med den fremre som er nærmest.

I enkelte tilfeller kan det være at du slipper å erstatte sylinderen, det holder å reparere enheten. Ofte kan funksjonsdyktigheten på delen gjenopprettes ved hjelp av et reparasjonssett. Den består av tetninger, støvmansjetter, stempler, o-ringer, beskyttende lokk, returfjær, stempelseter og andre deler. Hovedbremsesylinderen må demonteres for at reparasjonssettet skal kunne installeres, og det anbefales å få gjenopprettingen utført på en servicestasjon.

De vanlige tegnene som indikerer at delen på erstattes eller repareres er økt pedalvandring, redusert bremseeffekt og bremsevæskelekkasje.

Fra hvilket merke er det best å velge hovedbremsesylinder til bilen din? Hvor mange bremsesylindre har bilen min?

Det er best å velge hovedbremsesylinder fra velkjente selskaper som Brembo, Stark Professional Line, Metelli, Textar, ABS, TRW, ATE, Triscan, Bosch, LPR, ERT, Frenkit, FTE og Magneti Marelli. Produktene deres lages av råmaterialer av høy kvalitet, i henhold til moderne teknologi, gjennomgår testing på alle produksjonsstadier og er kjent for å være pålitelige og holdbare. Dessuten finner du ikke bare et bredt utvalg av hovedbremsesylinder og følgesylinder blant sortimentet til disse produsentene, men også andre deler til bremsesystemet: stempler, støvmansjett og føringer til fremre og bakre bremseklaver, klosser, skiver, tetninger, slanger, rør, rørdeler og andre deler.

For å vite mer om hvor mange bremsesylindre som er installert i bilen din, må du forstå konstruksjonen på bremsesystemet. Det finnes alltid kun én hovedbremsesylinder, men antall følgesylindre kan varere i henhold til kombinasjonen av bremsemekanismer og antall stempler i hver bremseklave. Det minste antallet med følgesylindre i en bil er fire.

Hvordan sjekke funksjonen til hovedbremsesylinderen?

Funksjonen på hovedbremsesylinderen kan sjekkes ved hjelp av et spesielt stativ, som er lett å finne på servicestasjon. Diagnostikk består av å lage arbeidstrykk inne i sylinderen. Den bør selvsagt opprettholdes på samme nivå i løpet av 7-10 sekunder, etter at du har nådd arbeidspunktet. Reduseres trykket for brått, tyder det på brudd i lufttettheten til hovedbremsesylinderen. Delen må demonteres for videre inspeksjon. Defekte stempler og ødelagte tetninger erstattes med nye. Dersom det er sprekker, rifter, skraper eller andre skader på hoveddelen eller sylinderspeilet, må hele enheten erstattes. Når det utføres reparasjon eller erstatning av enheten, anbefales det å inspisere funksjonsdyktigheten på andre hydrauliske drivelementer, især rør og bremsemekanismer på fremre og bakre hjul.

Hovedbremsesylinder til en lav kostnad: Top Produkte

Hovedbremsesylinder 23,8mm, 3 (RIDEX, 258M0016) -30%
originale Hovedbremsesylinder RIDEX 258M0016 Varenr: 258M0016
RIDEX Hovedbremsesylinder 258M0016
557,49 kr**
390,24 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Diameter 1 [mm] 23,8
  • Tilkoblingsantall 3
  • gjengemål 1 M10x1
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder 22,2mm, 4 (RIDEX, 258M0003) -30%
originale Hovedbremsesylinder RIDEX 258M0003 Varenr: 258M0003
RIDEX Hovedbremsesylinder 258M0003
402,99 kr**
282,09 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Diameter [mm] 22,2
  • Material aluminium
  • Gjengemål M10x1
  • Tilkoblingsantall 4
  • Lengde [mm] 36, 109,7
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder for kjøretøy uten bremseforsterker (LPR, 1206) -30%
originale Hovedbremsesylinder LPR 1206 Varenr: 1206
LPR Hovedbremsesylinder 1206
380,49 kr**
266,34 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Material Støpejern
  • boring - ø [mm] 25,4
  • Gjengemål 1/2 20 UNF (1)
  • for varenummer 1206
  • 1- / 2-kretsbremsesystem 1
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder 25,4mm, 2 (STARK, SKMC-0570043)
originale Hovedbremsesylinder STARK SKMC-0570043 Varenr: SKMC-0570043
STARK Hovedbremsesylinder SKMC-0570043
234,36 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Diameter 1 [mm] 25,4
  • Tilkoblingsantall 2
  • gjengemål 1 M10x1
  • gjengemål 2 M12x1
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder for venstreratt (FEBI BILSTEIN, 12275) -30%
originale Hovedbremsesylinder FEBI BILSTEIN 12275 Varenr: 12275
FEBI BILSTEIN Hovedbremsesylinder 12275
586,49 kr**
410,54 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Vekt [kg] 1,317
  • Innvendig gjenge [mm] M10 x 1
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder for kjøretøy med ABS for venstreratt (TOPRAN, 501 197) -30%
originale Hovedbremsesylinder TOPRAN 501 197 Varenr: 501 197
TOPRAN Hovedbremsesylinder 501 197
487,49 kr**
341,24 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Sylinder stempeldiameter [mm] 22,2
  • Pass på systemfyllmengde
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder 22,2mm (TRW, PMH432) -30%
originale Hovedbremsesylinder TRW PMH432 Varenr: PMH432
TRW Hovedbremsesylinder PMH432
703,49 kr**
492,44 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Diameter 1 [mm] 22,2
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
Hovedbremsesylinder for kjøretøy uten ABS (METELLI, 05-0150) -30%
originale Hovedbremsesylinder METELLI 05-0150 Varenr: 05-0150
METELLI Hovedbremsesylinder 05-0150
193,99 kr**
135,79 kr
ekskl. MVA, ekskl. frakt
Over 100 varer på lager
  • Diameter [mm] 19,05
  • Material Støpejern
  • Renovert  Helt nye
Detaljer
  • Gode priserGarantert høy kvalitet og fordelaktige priser på bildeler på Topbildeler.co.no
  • Gratis leveringStore besparelser. Ingen fraktkostnader for bestillinger på over 2500 kr til Norge
  • Profesjonelle fraktselskaperDu vil motta din bestilling innen få dager
VISA Hovedbremsesylinder bytte
Master Card Hovedsylinder
American Express
PayPal bytte Bremsepumpe
Klarna Checkout Bremsepumpe
SEB NO
Trustly

* Gjelder for utvalgte produkter. Etter at tiden som er angitt oppe til høyre er utløpt, kan denne prosentverdien bortfalle, øke eller bli mindre. Den refererer ikke til en tidligere krevd pris, mer under **

** Beløpet som er strøket ut er ikke en tidligere pris, den beregnes i sanntid på grunnlag av de enkelte rimeligste innkjøpsprisene våre. Derfor kan det økes eller senkes fra dag til dag.