Finn Bremseskiver til bak og foran:
Bremseskiver for automobil
- Bremseklosser
- Bremsecaliper
- Bremsecaliper reparasjonssett
- Håndbrekk
- Bremseskjold
- Bremsewire
- Bremsevæske
- Bremseslange
- Bremsesko
- Håndbrekksko
- Bremsecaliper feste holder
- Bremsetrommel
- Vakuumpumpe for bremsekraftforsterker
- Bremsesett
- Hovedbremsesylinder
- Hjulsylinder
- Bremsekraftforsterker
- ABS ring
- Bremserør
- Trykkakkumulator
- Bremselysbryter
- Bremsekraftregulator
- Bremsevæsketank
Velg bilen din og finn Bremseskive med god kvalitet
- MERCEDES-BENZ
- Bremseskiver E-Klasse
- Bremseskiver C-Klasse
- Bremseskive VITO
- MITSUBISHI
- Bremseskiver for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
- PEUGEOT
- Bremseskiver for PARTNER
- 308
- EXPERT
- SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
Informasjon om Bremseskiver
Bremseskiver spille en viktig rolle i å opprettholde bilen i god stand. De tjener til å bremse ned hjul festet til disken. Når du trykker på plate, bremse sko roe det som en sykkel brems. Under normal bremsing denne metoden gir myk (glatt) bremsing og en sterk og solid når nødbremsing. Dermed sikrer stabilitet av kjøretøyet under bremsing.
I mellomtiden er de mest brukte deler og er gjenstand for hyppige endringer i serieproduserte biler (og enda oftere utskifting i sportsbiler). Det er keramiske bremseklosser. De nesten ikke slitasje på grunn av varme og friksjon. Men de er veldig dyre og er stort sett designet for racing biler. Hvis de slites ut, er det nødvendig å erstatte dem. For å opprettholde en god ytelse (produktivitet) av bremsing, velg type bremseskiver riktig.
For å gjøre dette, får den tekniske dokumentasjonen av bilen og skrive ned karakteristikker gitt av bilprodusenten. Det anbefales å skifte bremseskoene sammen med disken for å unngå rask slitasje av sko som vil "spise dem" og deres levetid vil raskt (betydelig) redusert.
Å installere bremseskiven i bilen, uansett hva bilmerke det er (om det er Peugeot, BMW eller Toyota, forblir prinsippet det samme), anbefaler vi deg å ta kontakt med en spesialist. Du kan gjøre det selv, men denne oppgaven er hovedsakelig ment for eksperter innen mekanikk. Vi anbefaler deg å kjøpe nødvendige bildeler fra spesialister.
Hva du trenger å vite om utskifting av bremseskiver: liv, store feil og deres symptomer, tips og triks
Produsenter av bremseskiver indikere deres minste tillatte tykkelse på endestykkene. Ifølge hennes oppnå komponenter bør skiftes ut. Dette skjer vanligvis etter 80 000 til 120 000 km kjøring til forakselen og 130 000 til 170 000 km for bakakselen stasjonen. Sammenlignet med den bakre av de fremre bremsene er mer utsatt for slitasje, som opplever store belastninger under bremsing. I tillegg, sport - Perforerte eller slottet - bremseskiver også kan komme i forfall før.
I noen tilfeller må komponentene skiftes ut selv når tykkelsen er større enn minimum. Dette er vanligvis nødvendig på grunn av ujevn slitasje av skiven, dens deformering eller sprekking, avskalling utseende på overflaten, rillene danner et karakteristisk fremspring på den ytre kant.
En defekt disk indikere rasle, knirk, deres vibrasjoner og utstrømning under bremsing. Du kan også oppleve den svekkelse av bremsepedalen. Også, hvis du merker at når du trykker på pedalen bremse kiler eller nødbremsing bilen skyver til side umiddelbart gjøre en test komponent.
Bremseskiver er gjenstand for rutinediagnose i løpet av hver inspeksjon kjøretøy, samt erstatningsblokkene. Mekanisk skade, deformasjon, misfarging av overflaten sies å erstatte. For måling av hjerterytmen og den gjenværende tykkelse av komponenter kreves det spesialutstyr - og indikator bøylen hjulet. Legg merke til at ventilert bremseskiven tykkelse er generelt større enn den for ikke-ventilert, på grunn av deres konstruksjon. Etter passende sjekk mot måledata innhentet med verdiene som er angitt i de tekniske spesifikasjoner på kjøretøyet.
For utskiftning av bremseskiver, ta av hjulet, løsne boltene tykkelsesmål brakett, og bøylen ved hjelp av løse improviserte midler. Om nødvendig fjerner putene, og deretter fjerne stasjonen montere og fjerne det. Ved utskifting av komponenter på bakakselen deaktivere parkeringsbremsen og løsne skoen hans, ellers vil det være umulig å fjerne platen. Ved å installere en ny del, sammen i motsatt rekkefølge.
Komponenter må skiftes ut i par på hver akse. Så det er lurt å kjøpe et sett med bremseskiver - slik at du kan spare. Under installasjonen av den nye stasjonen er underlagt obligatoriske erstatning pedaler.
Hva er de beste bremseskivene jeg kan installere på bilen min?
Ved valg av bremseskiver, bør man vurdere driftsforhold og kostnader.
- Bremseskiver fra produsenter som Japanparts, LPR, MAPCO, Icer, og Ridex er rimelig priset og beregnet for standard bykjøring.
- A.B.S., Metzger, ABE, NK, og VAICO er middels prisklasse skiver, ment for moderat til kraftig ytelse. De velges vanligvis valget av sportslige sjåfører.
- Bremseskiver i premium-klassen fra JAE, Zimmermann, Bosch, Textar, Brembo, og Stark Professional Line tåler ekstrem belastning og gir maksimal bremseeffekt. De installeres vanligvis i kraftige sportsbiler.
Kan jeg skifte bremseskiver selv?
Vi ville definitivt svare bekreftende på det! Erstatningen i seg selv er ikke komplisert, men krever visse ferdigheter da prosedyren innebærer å fjerne hjul og bremsestøtter. Hvis du ikke har den nødvendige erfaringen, vil det være bedre å få hjelp av fagfolk. Når du installerer nye deler, bør bilprodusentens anbefalinger følges strengt.
Hva er den tillatte minimumstykkelsen for bremseskiver?
Dimensjonen er avhengig av produsent og modell av hver enkelt del, og er vanligvis angitt på siden av bremseskiven. De fleste biler ville hatt ventilerte bremseskiver i front; de er tykkere enn de bakre, og solide. Mål bremseskivene ved hjelp av et skyvecaliper. Dersom platetykkelsen nærmer seg minimum, bør platen skiftes umiddelbart.
Når er det på tide å skifte bremseskiver? Bør fremre og bakre skiver skiftes samtidig?
Den beste måten å finne ut om det er på tide å skifte bremseskiver, er ved å måle tykkelsen. Dersom platens kant er tynnere enn den foreskrevne minimumstykkelsen angitt av produsenten, skal delen skiftes.
Som regel tåler de fremre bremseskivene større påkjenninger, noe som sliter dem ut raskere. Plater bør skiftes ut i sett per aksel. Det anbefales å også installere nye bremseklosser hver gang bremseskivene skiftes.
Vil høyytelses bremseskiver være et godt valg for bykjøring?
Perforerte bremseskiver med spor vil være en god løsning for bykjøring under følgende tilfeller:
- Du liker selvsikker kjøring. Hyppig og brå oppbremsing fører til at bremseskivene overopphetes. Perforering og spor fjerner varme raskt. Etter at bremsepedalen trykkes inn flere ganger på rad med en hastighet på ca 80 km/t, faller effektiviteten til vanlige bremseskiver betydelig, mens de avlange og perforerte platene viser gode resultater.
- Du kjører en kraftig SUV. Kjøretøyets høye vekt påfører bremsesystemet ekstra belastning, slik at det overopphetes og fører til en eventuell deformasjon av skiven.
- Du ønsker å gi bilen et mer elegant utseende. Perforerte bremseskiver kombinert med støpte hjul ser stilig og imponerende ut.
Beste varer: Bremseskiver til foran og bak
- Monteringsposisjon: framaksel
- Diameter [mm]: 266
- Bremseskive type: innvendig ventilert
- Borehull / hullantall: 4/6
- Hjulbolthull-Ø [mm]: 13, 108
- Bremseskive tykkelse [mm]: 22
- Minste tykkelse [mm]: 20
- sentreringsdiameter [mm]: 66
- Innvendig diameter [mm]: 133
- Høyde [mm]: 34
- Overflate: uten belegg
- Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 90
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: uten skruer
- kan brukes på biler til år: 2016/11
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Diameter [mm]: 256
- Bremseskive type: innvendig ventilert
- Hullantall: 5
- hullsirkel-ø [mm]: 100,0
- Bremseskive tykkelse [mm]: 22,0
- Minste tykkelse [mm]: 19,0
- sentreringsdiameter [mm]: 65,0
- Innvendig diameter [mm]: 134
- Høyde [mm]: 36,7
- Overflate: uten belegg
- boring - ø [mm]: 15,6
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: uten skruer
- kan brukes på biler til år: 2016/11
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Diameter [mm]: 272,0
- Bremseskive type: fullt ut
- Hullantall: 5
- Bremseskive tykkelse [mm]: 10
- Minste tykkelse [mm]: 8
- sentreringsdiameter [mm]: 65
- Innvendig diameter [mm]: 173
- Høyde [mm]: 48
- Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 120
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer, uten skruer
- kan brukes på biler til år: 2016/11
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Diameter [mm]: 260
- Bremseskive type: utvendig ventilert
- Borehull / hullantall: 04/06
- Hjulbolthull-Ø [mm]: 13,6
- hullsirkel-ø 1 [mm]: 100
- Bremseskive tykkelse [mm]: 22
- Minste tykkelse [mm]: 19,8
- sentreringsdiameter [mm]: 61
- Navdiamter [mm]: 126
- Høyde [mm]: 44
- Vekt [kg]: 5,6
- Overflate: uten belegg
- Antall festehull: 2
- Bremsetype: Skivebrems
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: uten skruer, uten hjulnav, uten hjulfestebolt
- Perforert: nei
- kan brukes på biler til år: 2016/11
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel
- Diameter [mm]: 280
- Bremseskive type: ventilert
- Hullantall: 5
- Hjulbolthull-Ø [mm]: 16
- hullsirkel-ø [mm]: 112,0
- Bremseskive tykkelse [mm]: 22,0
- Minste tykkelse [mm]: 19,0
- sentreringsdiameter [mm]: 65,0
- Innvendig diameter [mm]: 178
- Overflate: uten belegg
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: uten skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 266
- Bremseskive type: ventilert, innvendig ventilert
- Hullantall: 4
- hullsirkel-ø [mm]: 108
- Bremseskive tykkelse [mm]: 22
- Minste tykkelse [mm]: 20
- sentreringsdiameter [mm]: 66
- Høyde [mm]: 34,2
- Overflate: belagt
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Borehulldiameter inntil [mm]: 13
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 255
- Bremseskive type: fullt ut
- Hullantall: 5
- hullsirkel-ø [mm]: 112
- Bremseskive tykkelse [mm]: 9,6
- Minste tykkelse [mm]: 7
- sentreringsdiameter [mm]: 65
- Høyde [mm]: 51
- Overflate: belagt
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Borehulldiameter inntil [mm]: 15,4
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: COATED DISC LINE
- Diameter [mm]: 272
- Bremseskive type: fullt ut
- Hullantall: 5
- Bremseskive tykkelse [mm]: 10
- Minste tykkelse [mm]: 8
- sentreringsdiameter [mm]: 65
- Høyde [mm]: 48
- Overflate: belagt
- Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 120
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 230,0
- Bremseskive type: fullt ut
- Hullantall: 5
- hullsirkel-ø [mm]: 100,0
- Bremseskive tykkelse [mm]: 9,0
- Minste tykkelse [mm]: 7,0
- sentreringsdiameter [mm]: 65,0
- Innvendig diameter [mm]: 125,8
- Høyde [mm]: 40,6
- Overflate: belagt
- MAPP-kode finnes
- Kontrolltegn: E1 90R-02C0165/0960
- boring - ø [mm]: 15,6
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 312,0
- Bremseskive type: ventilert
- Hullantall: 5
- hullsirkel-ø [mm]: 112,0
- Bremseskive tykkelse [mm]: 25,0
- Minste tykkelse [mm]: 22,0
- sentreringsdiameter [mm]: 65,0
- Innvendig diameter [mm]: 146,0
- Høyde [mm]: 49,9
- Overflate: belagt
- Bearbeidelse: høy-karbon
- MAPP-kode finnes
- antall hull 2: 9
- Kontrolltegn: E1 90R-02C0115/1001
- boring - ø [mm]: 15,3
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: COATED DISC LINE
- Diameter [mm]: 288
- Bremseskive type: innvendig ventilert
- Hullantall: 5
- Bremseskive tykkelse [mm]: 25
- Minste tykkelse [mm]: 22
- sentreringsdiameter [mm]: 65
- Høyde [mm]: 50
- Overflate: belagt
- Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 120
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: COATED DISC LINE
- Diameter [mm]: 230
- Bremseskive type: fullt ut
- Hullantall: 5
- Bremseskive tykkelse [mm]: 9
- Minste tykkelse [mm]: 7
- sentreringsdiameter [mm]: 65
- Høyde [mm]: 40
- Overflate: belagt
- Tiltrekningsdreiemoment [Nm]: 120
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med skruer
- Perforert: nei
- Renovert: Helt nye