Finn Bremseklosser bak og foran:
Bremseklosser for automobil

- Bremseskiver
- Bremsecaliper
- Bremsecaliper reparasjonssett
- Håndbrekk
- Bremseskjold
- Bremsewire
- Bremseslange
- Bremsevæske
- Bremsesko
- Håndbrekksko
- Bremsecaliper feste holder
- Bremsetrommel
- Vakuumpumpe for bremsekraftforsterker
- Bremsesett
- Hovedbremsesylinder
- Bremsekraftforsterker
- Hjulsylinder
- Abs ring
- Bremserør
- Trykkakkumulator
- Bremselysbryter
- Bremsekraftregulator
- Bremsevæsketank
Velg bilen din og finn Bremsekloss med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Bremseklosser for E-Klasse
- C-Klasse
- VITO
-
AUDI
- Bremseklosser for A4
- A6
- A3
-
VOLVO
- Bremsekloss for V70
- XC70
- V50
-
NISSAN
- Bremsekloss for QASHQAI
- X-TRAIL
- LEAF
-
MITSUBISHI
- Bremsebelegg for OUTLANDER
- SHOGUN
- ASX
-
PEUGEOT
- Bremsebelegg for PARTNER
- EXPERT
- 307
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Bremsebelegg
rommelbremse er en av de typer bremsesystem, som består av en roterende trommel og bremsing skjer ved å trykke bremsesko til trommelen. Bremseklosser bestå av metalliske komponenter som er måneformet, til overflaten på hvilken den sko, som er gjort på grunnlag av asbest, er festet til. På en av putene er det plassert en håndbrekket. I en trommelbremse mekanisme med to sylindre som arbeider gunstig effekt øker i tider på grunn av rotasjonen av trommelen mens bevegelse av kabinen, som har en tendens til å presse seg mer til den under bremsing. Som en følge, reduserer den nødvendige kraft på bremsepedalen. Det er nok nå sjåføren ganske enkelt å trykke på pedalen trommelen pads å røre trommelen. Etter dette effekten begynner å jobbe som en slags "booster".
Levetid på bremseklosser for tromme system er opp til 100.000 kilometer. Så lang levetid på trommel brems systemet er lett å forklare: det er en veldig enkel og veldig trygg konstruksjon. Drum systemer sko har et stort arbeidsområde, slik at slitasjen er mye tregere. Hvis slave bremsesylindrer er feilfri, fungerer systemet uten vedlikehold i flere år.
Brems trommer slites ut veldig sakte og ikke krever hyppig groove. Likevel, bremseklossene er ikke evig. Så hvis du trenger å erstatte den, er det ikke nødvendig å vente til de vil bringe den fra bensinstasjonen. Jo mer slik at et slikt kjøp vil koste deg to og kanskje tre ganger så mye. Det beste kjøpet ville være gjennom vår nettbutikk. Du vil ikke bare spare penger, men også tid. Kjøp også andre auto deler, for eksempel sentrallås, bolter, topplokk og termostat i vår nettbutikk.
Hva du trenger å vite om bremsekloss endring: når det gjelder service, de viktigste feil og sine symptomer, tips og triks
Gjennomsnittlig levetid på fremre bremseklosser er 25-30000 km. De står for den største belastningen når bilen står stille. Bakre bremseklosser vare lenger - 30-40000 km. På mange måter er avhengig ressursen komponenten på forholdene der kjøretøyet er operert, og individuelle kjørestil.
Typisk, blir grunnlaget for utskifting av skiven bremseklosslitasjen. Også blant årsakene for å erstatte komponenter - den mekaniske skader, forurensning eller smøring av bremsebelegget.
Behovet for å verifisere puter indikere unødvendig støy (knirkende, piping, banke) og vibrasjon under bremsing, vil den økte bremselengden. Når retardasjonen av kjøretøyet avviker fra den rette bevegelsesbane, er det også en indikasjon på komponentsvikt. Videre kan utgangen pute tegn på svikt være tap av bremsevæske, samt slitasjesensorsignalet når den er tilstede.
For å bedømme tilstanden av delene, er det nødvendig å måle tykkelsen av denne. Det bør normalt være minst 5 mm. Men i hvert fall bedre å angi minste tillatte tykkelse i den tekniske dokumentasjonen til kjøretøyet. På overflaten av tilbehøret må ikke være noen sprekker, hakk, riper. Sko bør ikke bli deformert.
Å erstatte pads, er det nødvendig å løfte bilen med en jekk og ta av hjulet. Deretter åpner bremsevæskebeholder lokk- det vil tillate i fremtiden for enkelt å skyve bremsestemplene. Deretter skrur styrestøtten og, om nødvendig, fjerne holdeklemmen. Koble fra kontakten slitasjeindikator, hvis tilstede. Deretter, ved hjelp av en skrutrekker med slisset presse bremsestemplet og bremseklosser oppløses. Demontere dem, rydde opp i stedet og gjør monteringen enheten i motsatt rekkefølge. Etter installasjon må du lufte bremsesystemet. Når arbeidet er nødvendig å bruke ved hjelp av en partner: det skal overvåke væskenivået i en tank under manipuleringen av stempelet.
De fremre og bakre bremseklosser alltid skiftes ut i par på samme aksel. I denne forbindelse, er det å foretrekke å kjøpe et sett med bremseklosser.
Hvordan skifter jeg bremseklosser selv?
Før du skifter ut fremre og bakre bremseklosser, anbefales det å lese en manual og se noen videoguider, og bare da følge disse trinnene:
- Fjern hjulet.
- Etter å ha fjernet festene, ta ut bremseklossene.
- Etter å ha returnert stempelet til utgangsposisjonen, installeres de nye komponentene.
- Sjekk om delene er godt festet: riktige bremseklosser bør passe bremsekaliperne tett.
Hvor lang er levetiden til bremseklosser, og hvor mange av dem er det i monteringssettet?
Hvor lenge bremseklossene varer, avhenger av flere faktorer, blant annet følgende:
- Kjørestil. Bileiere som vanligvis kjører jevnt, har sine bremseklosser lenger; aggressiv kjørestil kan føre til at slitasjeindikatoren vises så tidlig som etter 5000 kilometers bruk. Under normale driftsforhold, tåler bremseklosser opp til 15.000 km.
- Bremseskivenes tilstand. Spor og ujevnheter på diskoverflaten forkorter putens levetid.
- Kaliperens operabilitet. Dersom de har feil, kan de forårsake ujevn slitasje på bremseklossene.
- Type friksjonssammensetting. For eksempel varer keramiske bremseklosser vanligvis lengre enn organiske.
Klossene kommer vanligvis i sett på 4: 2 stk til hver side av bilen. Noen av settene inneholder 8 bremseklosser.
Hva er tegnene på at bremseklossene har overskredet levetiden?
Hvis bremseklossene leveres med en indikator, vil den signalisere at klossene må skiftes Du bør også sjekke disse delene etter andre, mer subtile tegn på at de er utslitte:
- Bremsevæskelekkasje;
- fremmed støy når du bremser;
- metallspon i bremsestøvet
For å vurdere slitasjegraden på klossene, må man måle tykkelsen på friksjonsbelegget. Dersom det er mindre enn det angitte minimum, skal delene skiftes.
Minimums bremseklosstykkelse er vanligvis spesifisert i instruksjonsboken.
Hvorfor piper de nyinstallerte bremseklossene mine?
Nye bremseklosser kan forårsake uvanlige lyder av følgende grunner:
- Lav kvalitet på friksjonssammensetningen;
- Klossene passer ikke til bremseskivene;
- Klossene er ikke helt innkjørte ennå;
- Slitasjeindikatorplaten er ikke ordentlig sikret;
- bremseskivene nærmer seg slutten av levetiden;
- Bilen har blitt kjørt i regnvær;
- Bremsene er overopphetet.
Beste varer: Bremseklosser foran og bak

- Monteringsside: bakaksel
- Slitasje varselkontakt: ikke klargjort for slitasjeindikator
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 53
- Bredde [mm]: 87
- Tykkelse [mm]: 17,2
- WVA nummer: 23554
- for bremseskive diameter [mm]: 249
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Renovert: Helt nye

- Slitasje varselkontakt: uten integrert slitasjesensor
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde 1 [mm]: 52,9
- Bredde 1 [mm]: 87
- Tykkelse 1 [mm]: 15
- Vekt [kg]: 0,86
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bremsecaliperskruer
- antall skruer: 4
- Material: Low-Metallic
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel
- Slitasje varselkontakt: ekskl. slitasjevarselkontakt
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 52,5
- Bredde [mm]: 116,4
- Tykkelse [mm]: 17,3
- WVA nummer: 23973
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bremsecaliperskruer
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: bakaksel
- Slitasje varselkontakt: klargjort for slitasjeindikator, ekskl. slitasjevarselkontakt
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 55,9
- Bredde [mm]: 105,3
- Tykkelse [mm]: 17,1
- Vekt [kg]: 1,091
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bremsecaliperskruer
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tilbehør
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy uten elektrisk parkeringsbrems
- antall skruer: 4
- Material: Low-Metallic
- kontroller mål
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: bakaksel
- Mengdeenhet: Akselsett
- Slitasje varselkontakt: med akustisk slitasjevarsel
- Lengde [mm]: 95,5
- Bredde [mm]: 42,5
- Tykkelse [mm]: 14,7
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med klammer
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Renovert: Helt nye

- Slitasje varselkontakt: ekskl. slitasjevarselkontakt
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 54,7
- Bredde [mm]: 146
- Tykkelse [mm]: 19,7
- WVA nummer: 23130
- Vekt [kg]: 1,5
- Material: Low-Metallic
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Renovert: Helt nye

- Slitasje varselkontakt: klargjort for slitasjeindikator
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde 1 [mm]: 48,1
- Høyde 2 [mm]: 51
- Bredde 2 [mm]: 123
- Bredde 1 [mm]: 123
- Tykkelse [mm]: 17,3
- WVA nummer: 23927
- Vekt [kg]: 1,06
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kolbleklips
- Material: Low-Metallic
- Renovert: Helt nye

- Monteringsside: framaksel
- Slitasje varselkontakt: inkl. slitasjevarselkontakt
- Mengdeenhet: Akselsett
- Antall slitasjeindikatorer [per aksel]: 1
- Høyde [mm]: 54,7
- Bredde [mm]: 146,0
- Tykkelse [mm]: 19,5
- varselkontaktlengde [mm]: 155
- oppfyller ECE norm: ECE-R90
- Renovert: Helt nye

- Produktlinje: COTEC
- Slitasje varselkontakt: ikke klargjort for slitasjeindikator
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 52,9
- Bredde [mm]: 87,0
- Tykkelse [mm]: 17,0
- Kontrolltegn: E9 90R - 01120/457
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bremsecaliperskruer
- Produsentinnskrenkning: TRW
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tilbehør
- Bremseanlegg: ikke for karbon-keramikk bremseskiver, kun i forbindelse med stålbremseskiver
- Ta hensyn til tekniske data
- Bremsebelegg: med skråskåret kant
- Renovert: Helt nye

- Slitasje varselkontakt: inkl. slitasjevarselkontakt
- Mengdeenhet: Akselsett
- Antall slitasjeindikatorer [per aksel]: 1
- Høyde [mm]: 65
- Bredde [mm]: 160
- Tykkelse [mm]: 20
- WVA nummer: 25684, 25683
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bremsecaliperskruer
- varselkontaktlengde [mm]: 175
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: uten tilbehør
- Bremsesystem: TRW
- bundet til dreieretning
- Renovert: Helt nye

- Slitasje varselkontakt: med integrert slitasjesensor
- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 66
- Høyde 2 [mm]: 71,4
- Bredde 2 [mm]: 156,4
- Bredde 1 [mm]: 155,2
- Tykkelse [mm]: 20,4
- Tykkelse 2 [mm]: 20,6
- WVA nummer: 23589
- Kontrolltegn: ECE-R90
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med antihyle blikk, med kolbleklips, med montageanvisning
- varenummer på anbefalt tilbehør: 1 987 474 432
- Material: Low-Metallic
- Bremsesystem: ATE
- Renovert: Helt nye

- Mengdeenhet: Akselsett
- Høyde [mm]: 51,9
- Bredde [mm]: 123,2
- Tykkelse [mm]: 16,4
- WVA nummer: 25212
- Kontrolltegn: ECE-R90
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med antihyle blikk, med montageanvisning
- Material: Low-Metallic
- Renovert: Helt nye