Finn Radiatorlokk :
Radiatorlokk for automobil

Velg bilen din og finn Radiatorlokk med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Radiatorlokk E-Klasse
- Radiatorlokk C-Klasse
- Radiatorlokk VITO
-
MITSUBISHI
- Radiatorlokk for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Radiatorlokk for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Radiatorlokk
Radiatorlokk: erstatning og utvalg
Når og hvorfor det er nødvendig å erstatte radiatorlokk
Driftslevetiden til denne delen spesifiseres ikke av produsentene. Radiatorlokket må byttes ut dersom én eller begge ventiler setter seg fast. Ny del må også installeres dersom tetningselementene mister elastisitet.
Hovedårsaken til at komponent blir ødelagt er overoppheting av motoren, på grunn av defekte elementer i kjølesystemet. Fastlåste ventiler forårsakes ofte på grunn av tilsmussing av emulsjon. Dette kan oppstå på grunn av bruk og blanding av ulike typer kjølevæsker.
Frostvæskelekkasje er merkbart om radiatorlokket er defekt. Dette oppdages av en bestemt lukt og spor av væske under bilen. I noen tilfeller kan mangel på kjølevæske i bilen føre til overoppheting av motoren, noe som indikeres av temperaturmåleren på dashbordet.
Prosedyren for å bytte radiatorlokk bør kun utføres når motoren er avkjølt. Komponent kan bare byttes ut på egenhånd om alle sikkerhetsregler overholdes. Saken er at på grunn av høy temperatur på kjølevæsken i systemet, er det fare for å få brannskader når reparasjonsarbeidet utføres.
Hvordan velge radiatorlokk
Det finnes to typer komponenter: med eller uten trykkavlastningsventil. Deler med trykkavlastningsventil er i stand til å fjerne overflødig trykk i kjølesystemet. Lokk av den andre typen derimot, er vanligvis billigere.
Defekt radiatorlokk kan føre til at kostbare enheter i bilen blir ødelagt. Derfor bør du velge deler fra anerkjente produsenter. Holdbare radiatorlokk av høy kvalitet fås fra sortimentet til velkjente selskaper som Ashika, JapanParts, Nipparts, Blue Print, AKS Dаsis, Triscan og andre.
Vurder diameteren på påfyllingsstussen og ventilen når du skal velge radiatorlokk. Verdien for driftstrykket bør være avmerket på komponenten. Vær oppmerksom på at det er forbudt å montere deler med parametere som er forskjellig fra dem som angis i bilens tekniske dokumentasjon. Ellers er det høy risiko for at det oppstår feil i kjølesystemet.
Beste varer: Radiatorlokk
- Lengde [mm]: 10, 17,5
- Material: plast
- Vekt [kg]: 0,005
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Mål utvendige gjenger: M10 x 1
- Renovert: Helt nye

- Trykk [bar]: 0,9
- Renovert: Helt nye
- Høyde [mm]: 29
- Vekt [kg]: 0,080
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 10, 17,5
- Utvendige gjenger [mm]: M10 x 1
- Material: plast
- Vekt [kg]: 0,005
- Renovert: Helt nye

- Girtype: Manuel girkasse
- Vekt [kg]: 0,01
- tilleggsinfo: Original VAICO Quality
- innpakningsbredde [cm]: 2,348
- innpakningshøyde [cm]: 2,348
- emballasjedybde [cm]: 5,279
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 59,4
- Høyde [mm]: 29
- Trykk [bar]: 0,5
- Renovert: Helt nye

- nødvendig stykktall: 1
- Koplingspunkt [bar]: 1,4
- Montasjetype: bajonett
- Renovert: Helt nye

- Diameter [mm]: 45
- Høyde [mm]: 23
- Trykk [bar]: 0,9
- Åpningstemperatur [C]: 88
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 45,5
- Høyde [mm]: 25,5
- Trykk [bar]: 0,9
- Renovert: Helt nye
- Material: Metall
- Åpningstrykk [bar]: 1,1
- Vekt [kg]: 0,050
- Renovert: Helt nye
- for OE-nummer: 17 11 1 712 788
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 10
- Material: plast
- Utvendige gjenger [mm]: M10x1
- Vekt [kg]: 0,002
- tilleggsinfo: Original VAICO Quality
- innpakningsbredde [cm]: 1,65
- innpakningshøyde [cm]: 1,75
- emballasjedybde [cm]: 1,65
- Renovert: Helt nye