Finn Styrestag :
Styrestag for automobil
- Styreledd
- Tannstang
- Servopumpe
- Indre endeledd
- Hydraulikkolje
- Tannstangmansjett
- Servoolje
- Styredemper
- Styrevinkelsensor
- Styresnekke + elektrisk servostyring
Velg bilen din og finn Parallellstag med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Styrestag E-Klasse
- Styrestag C-Klasse
- Parallellstag VITO
-
MITSUBISHI
- Styrestag for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Styrestag for PARTNER
- 308
- 508
-
SKODA
- Styrestag for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Styrestag
Styrestag er en av komponentene i styre-kobling. Sammen med strut, direktivet hjul pivot stang og styring tie rod styringen sammenhengen er dannet. Den viktigste funksjonen til styringen tie rod er å koble de to forhjulene på bilen for å sikre rotasjon av hjulene med samme vinkel. Hvis du har problemer når du skifter styremaskin før du går til servicesenteret, bør du forstå hva problemet er. Kanskje trenger du ikke trenger hjelp.
Hva du bør vite, er det faktum at det er umulig å erstatte pressbolt i styringsgruppen. Et annet viktig poeng er at i nye biler, som regel, forlot tie rod er ikke justerbar. Så, når du setter det, kan du installere en justerbar styring tie rod. For å skifte denne delen, må du ha en spesiell eller en stor skiftenøkkel. Hvis du ønsker å erstatte styring tie rod, må du vite den enkle erstatning ordningen. Først må du fjerne kuleledd av toothed bar. Da er det nødvendig å frigjøre felles dekker, skyve det tilbake til styringsgruppen tie rod, vice styring og installere tasten på ball joint i styringsgruppa tie rod. Etter å ha gjort dette, fjerner du styringsgruppen tie rod.
Men å erstatte den delen du trenger ikke bare evnen til å gjøre dette, men også den nye delen. Ikke slå til forhandler butikker og servicesentre-prisene er svært høy. Det er langt lettere å velge den fra vårt store sortiment av varer. Det vil ta fem minutter å bestille den delen du trenger. Hvis du også trenger andre reservedeler bildeler (vindu løftere, ABS-sensor), vil du finne dem i vår nettbutikk.
Hva du må kunne om erstatning av styrestag: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Brukstiden til styrestag er ikke fastsatt. Mekaniske skader (deformasjon, sprekker og så videre) fører til at delen må erstattes. Styrestaget blir også ofte ødelagt av tøff slitasje eller korrosjon på koblingene, slitte bøssinger, mekaniske skader eller korrosjon på de gjengede koblingene i styrestaget og leddene.
Et typisk tegn på defekt styrestag er vibrasjoner i rattet, særlig ved akselerasjon og kjøring i svinger. Defekt enhet indikeres også av svekkede kjøreegenskaper, økt dødgang på rattet og fremmede lyder fra området rundt fjæringen under kjøring.
Det anbefales å overlate diagnostikk av delen til fagfolk på servicestasjoner. For å kunne inspisere styrestaget, må bilen plasseres på en løfteplattform og enheten kontrolleres for mekaniske skader. Delen sjekkes også ved å at den gynges opp og ned. Dersom det oppstår dødgang eller banking, anbefales det ikke å bruke reparasjonssett for styrestag for å gjenopprette den. I dette tilfellet bør enheten erstattes.
Det beste er å kontakte et reparasjonsverksted for å få delen erstattet. Du trenger spesielle ferdigheter for å kunne demontere delen. Prosedyren for å demontere det gamle styrestaget og installere en ny kan variere, avhengig av bilmodell. Vinkelen på hjulinnstillingen må justeres etter at bildelen er skiftet ut.
Beste varer: Styrestag
- Monteringsposisjon: framaksel venstre, framaksel høyre
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med muttere
- Se serviceinformasjon
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler, med styremasjett, med påstigningsspeil m/belg
- Mål utvendige gjenger: M18 x 1,5
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Reservedel til motsatt side: 59731
- nødvendig stykktall: 1
- Chassis: for kjøretøy uten sportsoppheng
- for styresnekkeprodusenter: ZF
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Konusmål [mm]: 13,3
- Reservedel til motsatt side: 37421
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Reservedel til motsatt side: 38998
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med fett
- Se serviceinformasjon
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler, med styremasjett, med påstigningsspeil m/belg
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel høyre
- Reservedel til motsatt side: 38997
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med fett
- Se serviceinformasjon
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler, med styremasjett, med påstigningsspeil m/belg
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Reservedel til motsatt side: 44342
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med muttere
- Se serviceinformasjon
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler, med styremasjett, med påstigningsspeil m/belg
- Mål utvendige gjenger: M12 x 1,5
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 530
- gjengemål 1: M12 x 1,75
- Reservedel til motsatt side: VKDS 427001 B
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med syntetisk fett
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med støtte / styreledd
- Styretype: følgearm
- Hulldiameter [mm]: 10,1
- Renovert: Helt nye
- Reservedel til motsatt side: 39041
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med fett
- Se serviceinformasjon
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler, med styremasjett, med påstigningsspeil m/belg
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Utvendige gjenger [mm]: M14x1,5
- Reservedel til motsatt side: 34728 01
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 392
- gjengemål 1: M10 x 1,25
- Gjengemål: M12 x 1
- Reservedel til motsatt side: VKDY 333002
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med syntetisk fett
- Renovert: Helt nye
- gjengemål 1: M10 x 1,25
- Gjengemål: M14 x 1,5
- Reservedel til motsatt side: VKDY 333000
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med syntetisk fett
- Renovert: Helt nye
- Reservedel til motsatt side: BM-DS-3583
- Tank design: boks
- innpakningslengde [cm]: 47
- innpakningsbredde [cm]: 11
- innpakningshøyde [cm]: 8
- Renovert: Helt nye