Finn Turbolader:
Turbolader for automobil

Velg bilen din og finn Turboaggregat med god kvalitet
-
TOYOTA
- AVENSIS
- LAND CRUISER
- RAV 4
-
HYUNDAI
- SANTA FE
- H-1 Kassevogn
- TERRACAN
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
Informasjon om Turbolader
Turbin eller turboladeren er en luftpumpe som suger luft og er montert på eksosmanifolden. Turboladeren settes i gang av turbinen, som er spunnet av strømmen av eksosgasser. Turboladeren suger luft gjennom filteret og pumper det under trykk inn i sylindrene. Derfor får mer luft i sylindrene, blir mer brennstoff brennes, og derfor er det mer strøm. Dette systemet øker motoreffekten fra 25% til 100%. Non-turbo motoren kan ikke utvikle en slik kraft fordi den trekker luft først etter vakuum på returslaget av stempelet oppstår.
Turbolader kan bryte ned på grunn av ulike årsaker. De er delt inn i operasjonelle og tekniske. Tekniske årsaker er: bruk av motorolje som er forbudt av bilprodusenten eller sin altfor tidlige utskifting, slitasje av sylindere eller stemplene, defekt injeksjon og tenning systemer, luftfilter eller katalysator. Ved bruk av lav kvalitet fyringsolje, det er blokkering av turbolader hull og kanaler. Derved blir tilbaketrekning av brennstoff og smøring av turbinen aksel verre. Dette fører til sprekker i huset, intensiv slitasje og jamming.
Driftsmessige årsaker er lav kvalitet drivstoff og motor stopper feil. De første tegnene på turbolader svikt er: oljeforbruket øker, støyende drift av kompressoren, lekkasje av olje fra turboladeren, høy forurensning eksos. Og det viktigste er at motoren stopper å utvikle kraft til full kapasitet.
Hvis du finner ut tegn til turbolader brudd, er det mulig å kontrollere inntaket tarmkanalen og luftfilter uten assistanse. Det er nødvendig å se om det er olje eller kjølevæske lekkasje. Hvis det er OK, må du ta vare på erstatte turboladeren. Du kan kjøpe den i vår nettbutikk til en moderat pris. I vår nettbutikk er det også representert slike bildeler som tenning distributør, drive clutch og brems sylinder.
Hva du må kunne om erstatning av turbolader: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
En turbolader ikke har en bestemt levetid. Kvaliteten på motoroljen har innvirkning på delens driftslevetid. Det samme gjelder for turbolader som drives tannhjul. De brukes hovedsakelig på sportsbiler. Vanlige feil på turboladeren er mekaniske og termiske skader, korrosjon og tøff slitasje.
Tegn på at turboladeren må diagnostiseres er tap av motorkraft og støy under drift, bilens dynamiske egenskaper svekkes samt økt drivstoff- og motoroljeforbruk. Dessuten får eksosgassene en svart, blå eller hvit farge.
Spesialister på servicestasjoner kan sjekke funksjonsdyktigheten til turboladeren. For å kunne diagnostisere turboladeren, må den fjernes hvis prosedyren ikke kan utføres med den i bilen. Dersom det er dødgang på kompressorens hjul, deformasjon eller andre skader på motorens turbolading, eller oljelekkasje, må delen erstattes. Tilstanden på trykkavlastningsventil, vakuumventil, EGR-ventil samt den motordrevne kontrollen til kompressoren vurderes. Dersom det ikke finnes noen eksterne skader, må delen inspiseres på et spesielt stativ.
Erstatning av turboladere til bensin- eller dieselmotor, samt annet vedlikeholdsarbeid på motoren, utføres på en servicestasjon. Prosedyren består av å tappe av motorolje, demontere oljetilførselen og returledning, luftrørene på inntaks- og eksossystemet, samt mellomkjøleren. Det anbefales å bytte motorolje, olje- og luftfiltre etter at ny turbolader er installert, inkludert motordrevet turbolader.
Articolo composto dall'editore wysiwyg. Si prega di sottoscrivere un membro per rimuovere messaggi promozionali come questo dal documento modificato.
Beste varer: Turbolader

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Driftstype: pneumatisk
- Material: Stål, Aluminium
- Renovert: Helt nye

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: uten tilleggsmateriale
- Eksosnorm: Euro 4
- Driftstype: styrt m/undertrykk
- Renovert: Helt nye

- Oppladingstype: Eksosturbolader, intercooler
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett, med tilleggsmateriale
- Renovert: Helt nye

- Eksosnorm: Euro 5
- Oppladingstype: Eksosturbolader, med Wastegate-ladetrykkregulering, ladet, intercooler, turbo, turbolader/kompressor
- Driftstype: pneumatisk
- Renovert: Helt nye
- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Ta hensyn til tekniske data
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Mengdeenhet: Stykk
- fabrikkny del
- Renovert: Helt nye

- Oppladingstype: intercooler
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: uten tilleggsmateriale
- Renovert: Refabrikkert

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: uten tilleggsmateriale
- Eksosnorm: Euro 4
- Driftstype: styrt m/undertrykk
- Renovert: Refabrikkert

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Driftstype: styrt m/undertrykk
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Kjølingstype: luftkjølt
- Material: Stål, Aluminium
- Renovert: Helt nye

- Eksosnorm: Euro 4
- Oppladingstype: Eksosturbolader, Turbolader med variabel turbingeometri, ladet, intercooler, turbo, turbolader/kompressor
- Driftstype: pneumatisk
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Renovert: Helt nye

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Byttedel
- Eksosnorm: Euro 4, Euro 3
- Driftstype: styrt m/undertrykk
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Vekt [kg]: 6
- fabrikkny del
- Brennstofftype: Diesel
- Regulator: med undertrykkregler
- Renovert: Refabrikkert

- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Byttedel
- Eksosnorm: Euro 4, Euro 3
- Driftstype: styrt m/undertrykk
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Vekt [kg]: 6
- fabrikkny del
- Brennstofftype: Diesel
- Regulator: med undertrykkregler
- Renovert: Helt nye
- Oppladingstype: Eksosturbolader
- Ta hensyn til tekniske data
- Tilleggsvare /tilleggsinfo: inkl. tetningssett
- Mengdeenhet: Stykk
- fabrikkny del
- Renovert: Helt nye