Finn Katalysator :
Katalysator for automobil

- Turbolader
- Lambdasonde
- Partikkelfilter
- Bakre eksospotte
- Sensor eksostemperatur
- Monteringssett eksosanlegg
- Eksosrør
- Eksosmanifold
- Flexirør eksos
- Mellomlyddemper
- Eksosmanifold pakning
- Rørklammer
- Eksospakning
- Feste eksosrør
- Enderør
- Forreste lyddemper
- Varmeskjold
Velg bilen din og finn Katalysator med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Katalysator E-Klasse
- Katalysator C-Klasse
- Katalysator VITO
-
MITSUBISHI
- Katalysator for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Katalysator for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Katalysator
Catalytic converter er en del av eksos-system som er konstruert for å redusere utslipp av giftige avgasser gjennom reduksjon av nitrogen-oksyder, så vel som anvendelse av den resulterende oksygen for etterbrenning av karbonmonoksyd og uforbrente hydrokarboner. Støkiometrisk forhold mellom brensel og oksygen er en viktig forutsetning for vellykket drift av den katalytiske omformer. Med andre ord, er dens viktigste funksjon for å redusere mengden av skadelige stoffer i avgassene produsert av bil.
Catalytic converter ligger på en mottaker rør eller etter det. Inne i omformer det en keramisk cellestruktur. Disse cellene er nødvendig å øke kontaktområdet av avgass med den overflate, som er dekket med et lag av platiniridium. På grunn av dette er i kontakt med overflaten av katalysatorlag uforbrente rester oksyderes med oksygen. Som et resultat er den catalytic converter varmet opp av den varme som avgis og oksydasjonsreaksjonen er aktivert. Dermed dens viktigste mål er oppnådd - i uttaket eksosen inneholder kun karbondioksid og nitrogen.
Det er imidlertid motorer som ikke takle godt reduksjon av utslipp. Blant dem er det motorer av gamle biler og noen dieselmotorer. Årsaken til problemet med dieselmotorer er det faktum at de selv operere på en annen temperaturforhold - lavere enn bensin. Som for catalytic converter sammenbrudd, definerer bilprodusenten selskapet selv når feilkoder vises på instrumentpanelet.
Meget ofte er det en feil som indikerer svikt i den catalytic converter, selv når alt er normalt. Den delen kan ikke arbeide så effektivt som mulig, men samtidig fortsatt det fungerer godt. I de fleste tilfeller er den katalytiske omformer levetid mer enn 250. 000 kilometer, men det skjer at den delen går ned mye tidligere. Dette skjer når omformer t blir forurenset med fremmed stoff i det lav-kvalitet bensin eller når i motorsylindrene er det en utilstrekkelig komprimering. Du vil lett finne nye bildeler, som hydraulisk filter eller våren trykkregulator i Internett-butikker hvor varene er mye billigere og levering av nødvendige deler er mye raskere.
Hva du må kunne om erstatning av katalysator: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Katalysator for eksosgasser har ikke en spesifikk levetid, men fagfolk anbefaler at den sjekkes hver 160 000 - 200 000 driftskilometer. Vanligvis må katalysatoren erstattes på grunn av utbrenning, tilstopping, mekaniske skader på den keramiske cellestrukturen og korrosjon samt mekaniske eller termiske skader på huset.
Redusert motoreffekt, ustabil drift på drivverket, bilens dynamikk svekkes, økt drivstofforbruk og overdrevent støynivå fra eksossystemet er tegn på at katalysator for eksosanlegg bør erstattes. Det lukter også sannsynlig brent i kupeen. I tillegg kan indikatoren “sjekk motor” også aktiveres.
I dag utstyres de fleste biler med et system som tester selv, noe som bidrar til å kontrollere tilstanden på katalysatoren. Dersom det oppdages feil på enheten, aktiveres et tilhørende lys på dashbordet. Det utføres detaljert feilsøking på katalysator i eksosmanifolden på servicestasjoner, ved hjelp av diagnosecomputer.
Delen må demonteres når den skal erstattes, noe som er vanskelig å utføre på egenhånd, på grunn av den kompliserte konstruksjonen på eksosanlegget. Det er grunnen til at nye katalysatorer kun installeres på reparasjonsverksted.
Beste varer: Katalysator

- Lengde [mm]: 360
- Eksosnorm: Euro 2
- Vekt [kg]: 3,03
- Renovert: Helt nye
- Diameter [mm]: 50
- Universell: Ja
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 260
- Vekt [kg]: 2.6
- Lengde [mm]: 1000
- Vekt [kg]: 5.580
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 810
- Vekt [kg]: 5
- Brennstofftype: Bensin
- EU/ECE - samsvar
- Renovert: Helt nye

- Monteringsposisjon: foran
- Rørforbindelse: fleksibel
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med flens, med påbyggingsdeler
- Lengde over alt [mm]: 144
- Eksosanlegg: for katalysator
- Innvendig koblingsdiameter [mm]: 60
- Renovert: Helt nye

- Lengde [mm]: 445
- Vekt [kg]: 4.940
- Lengde [mm]: 680
- Brennstofftype: Bensin
- Renovert: Helt nye


- Lengde [mm]: 290
- Motorkode: AUA/ BBY/ AQQ/ APE/, AUB/ BBZ/ 1AUB/ AZD/, 1BBZ/ BCB/ AXP/ BCA/, 1BBZ/ BCB/ AXP/ BCA
- Renovert: Helt nye

- Eksosnorm: Euro 4
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 400
- Vekt [kg]: 2.9