Finn Lambdasonde :
Lambdasonde for automobil

- Turbolader
- Partikkelfilter
- Katalysator
- Bakre eksospotte
- Sensor eksostemperatur
- Monteringssett eksosanlegg
- Eksosrør
- Eksosmanifold
- Flexirør eksos
- Mellomlyddemper
- Eksosmanifold pakning
- Rørklammer
- Eksospakning
- Feste eksosrør
- Enderør
- Forreste lyddemper
- Varmeskjold
Velg bilen din og finn Lambdasensor med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Lambdasonde E-Klasse
- Lambdasonde C-Klasse
- Lambdasensor VITO
-
MITSUBISHI
- Oksygensensor for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Oksygensensor for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Oksygensensor
Lambda-føleren er en måleinnretning, som gjør det mulig å estimere graden av konsentrasjonen av den brennbare blanding. Denne enheten fungerer på prinsippet om den kjemiske generator. Det er en permanent sammenligning av oksygenet i eksos-manifolden og ut av motoren. Hvis nivået av oksygen i eksosmanifolden reduseres, blir potensialet på denne sensoren høyere. Så snart oppvarming er opp til driftstemperatur, blir apparatet aktivert. Bruke oksygen sensor og andre sensorer opplesninger, gir bilen datamaskinen den beste drivstofføkonomi, maksimal effekt og redusert toksisitet av utslippene.
Hvis på instrumentpanelet av bilen lyser kontroll sensor lampe, må du teste enheten og forstå om det er i orden. Hvis lampen lyser, indikerer det at driften livet er opp. Vanligvis skjer dette etter 30-60 tusen kilometer eller 2.000 motoren starter. Defekt lambda sensor kan resultere i drivstofforbruket øker. Så, hvis datamaskinen viser en oksygen sensor feilkode, sjekk den. Som regel bilens motor blir mindre kraftig dersom oksygen sensor er defekt. For å unngå mulige problemer, silikon tetninger og pakninger som er i kontakt med oljen. I dette tilfellet er det viktig å ikke jord sensoren med olje eller frostvæske utenfor.
Selvfølgelig, ikke gi en masse spenning på sensoren, siden det kan løpe faren for den ytre potensiell verdi. Det er mulig å teste den oksygenføler både når det er i bilen og fjernet. For å gjøre dette trenger du bare et voltmeter med høy indre motstand. Det er så enkelt å bytte lambdasonden, som å kjøpe en ny. Men husk at i spesielle butikker eller bil reparasjon kostnaden for dette og mange andre deler som oljenivåsensor eller throttle sensoren er mye høyere enn i nettbutikken.
Hva du må kunne om erstatning av lambdasensor: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Lambdasensoren må i gjennomsnitt erstattes etter 100 000 driftskilometer. Brukstiden avhenger av hvilken type del det er (særlig ved tilstedeværelse av varmeapparat). Dersom det brukes drivstoff av dårlig kvalitet, kan det bli nødvendig å erstatte oksygensensoren tidligere.
Følgende defekter på denne delen er mest vanlig: Utbrent og tilsmussing av keramisk tupp, oksiderte kontakter, ødelagt varmeapparat og trykkfall i selve sensoren.
Defekter på oksygensensor kjennetegnes av ustabil motorfunksjon, inkludert drift på tomgang, bilens dynamikk svekkes, tap av motorkraft og svekket akselerasjon, økt drivstofforbruk samt uvanlig støy når drivverket slås på. Dersom det finnes en indikator som kontrollerer driften til lambdasensoren, vil den avgi et tilhørende signal.
Diagnostikk av sensor for oksygenkonsentrasjon inkluderer testing ved hjelp av oscillograf. Resultatene for spenningsverdier sammenlignes med de tillatte verdiene som angitt av produsenten. Det anbefales å kontakte en servicestasjon for å sjekke og erstatte oksygensensoren, ettersom prosedyren krever erfaring innen bilreparasjon og spesialutstyr.
Hvordan sjekker jeg lambda-sensoren?
For å sjekke om lambda-sensoren er operativ, trenger du et multimeter. Denne prosedyren har flere trinn. Sørg først for at sensorvarmeren mottar spenning.
For å gjøre dette, slå på tenningen og fest multimetersonder til kontaktene på ledningene som går til varmeapparatet. Deretter startes motoren forsiktig. Indikert spenning skal være på 12 V. Etter å ha trukket ut kontakten, fest sonder til varmeapparatets ledninger for å teste det. Dersom det ikke er noen motstand, må lambda-sensoren skiftes ut.
Straks tenningen er slått på, anbefales det å sjekke om det er referansespenning mellom signalledningen og understellet. Spenningen skal være på 0,45 V. Lambda-sensorsignalet sjekkes etter at motoren er varmet opp til driftstemperaturen. Spenningen mellom signalledningen og understellet ved 3 000 omdr per minutt er ment å være mellom 0,1 - 0,9 V. Detaljerte instruksjoner finnes på videoguider
Hvor installerer jeg lambda-sensoren?
Lambda-sensoren kan installeres i forskjellige deler av eksos-systemet. I moderne kjøretøy brukes vanligvis to lambdasensorer: en øvre sensor, som er installert i eksosmanifolden foran katalysatoren, og en lavere - som er lagt inn etter katalysatoren.
Lambda-sensoren monteres noen ganger i hovedrøret foran katalysatoren. Den presise plasseringen til reservedelen avhenger av kjøretøyets design og type motor, dette kan leses i bilens tekniske dokumentasjon.
Hva er feilsymptomer for lambdasensoren?
Når lambdasonden er defekt, fører det ofte til at andre systemer i bilen svikter. De vanligste symptomene på at lambdasensoren er defekt, er:
- megnövekedett üzemanyagfogyasztás;
- nem stabil motorműködés;
- jármű rángat menet közben;
- megnövekedett károsanyag tartalom a kipufogógázban;
- szokatlan (pukkanás) hangok a motorból;
- a motor teljesítménye csökken;
- a gázpedál lenyomására lassú válasz;
- a kipufogógázból fekete füst távozik;
Beste varer: Lambdasonde

- Antall ledninger: 4
- Anbefalt skifteintervall [km]: 160000
- Tilkobling/klemme: Kan lengde-tilpasses ved behov
- Renovert: Helt nye

- lambdasonde: Lambdasonde, forsmurt gjenge
- Fabrikasjonsnummer: ESL-UV-001
- Renovert: Helt nye

- lambdasonde: ikke oppvarmet
- Renovert: Helt nye

- Antall ledninger: 3
- Anbefalt skifteintervall [km]: 160000
- Tilkobling/klemme: Kan lengde-tilpasses ved behov
- Renovert: Helt nye
- lambdasonde: reguleringssonde
- Antall ledninger: 4
- Renovert: Helt nye

- Lengde over alt [mm]: 610
- Antall ledninger: 3
- Anbefalt skifteintervall [km]: 100000
- også som universaldel, se varenr.: 0258986502
- Renovert: Helt nye

- Produktlinje: Universal fit
- lambdasonde: oppvarmet, Lambdasonde
- Gjengemål: M18x1,5, M18x1.5
- kabellengde [mm]: 750
- Antall stikkontakter: 4
- Kvalitet: OE
- vekt [g]: 103
- Bruttovekt [g]: 147
- Renovert: Helt nye

- Produktlinje: Universal fit
- lambdasonde: oppvarmet, Fingersonde
- Gjengemål: M18x1,5, M18x1.5
- kabellengde [mm]: 750
- Antall stikkontakter: 3
- Kvalitet: OE
- vekt [g]: 95
- Produsentinnskrenkning: DENSO
- Bruttovekt [g]: 144
- Renovert: Helt nye

- Produktlinje: Original Quality
- lambdasonde: reguleringssonde, forsmurt gjenge
- Gjengemål: M18 x 1,5, M18x1,5
- Monteringsposisjon: før katalysator
- kabellengde [mm]: 520
- Antall stikkontakter: 4
- Lengde [mm]: 520
- Antall ledninger: 4
- for OE-nummer: 030 906 265 BH
- Pluggkabinettform: D-formet
- Utførelse ledningsisolasjon: med silikonbelagt fibernett-isolasjon
- innpakningshøyde [cm]: 9,2
- Renovert: Helt nye

- lambdasonde: Lambdasonde
- Antall ledninger: 4
- Vekt [kg]: 0,09
- Spenning [V]: 12
- Motstand [Ohm]: 13
- Driftstype: elektrisk
- Viktig at gammel og ny del sammenlignes (spes. OE-nr.)
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: Universal fit
- lambdasonde: oppvarmet, Fingersonde
- Gjengemål: M18x1,5, M18x1.5
- kabellengde [mm]: 750
- Antall stikkontakter: 4
- Kvalitet: OE
- vekt [g]: 103
- Produsentinnskrenkning: DENSO
- Bruttovekt [g]: 152
- Renovert: Helt nye
- lambdasonde: Fingersonde, oppvarmet
- kabellengde [mm]: 500
- Renovert: Helt nye