Finn Høytrykkspumpe :
Høytrykkspumpe for automobil

- Drivstoffpumpe
- Drivstofftrykkregulator
- Drivstofftank
- Tetning dyseholder
- Sensor drivstofftrykk
- Drivstoffpumperelé
- Forgasser tilbehør
- Sensor drivstofftemperatur
Velg bilen din og finn Høytrykkspumpe med god kvalitet
-
MITSUBISHI
- Høytrykkspumpe for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Høytrykkspumpe for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Høytrykkspumpe
Diesel innsprøytningspumpe: erstatning og utvalg
Når og hvorfor er det nødvendig å erstatte diesel innsprøytningspumpe
I gjennomsnitt varer en diesel innsprøytningspumpe 200 000 - 300 000 kilometer. Delen må erstattes hvis pumpens sylindre/stempelenheten, tennene på tannstangen eller trykkminskningsventilen er slitt. Pumpen kan også svikte på grunn av at tannstangen setter seg fast, kobles fra trykkregulatoren eller klemmene til stempelstangen løsner.
Tegn på at innsprøytningspumpen må erstattes er spor etter drivstofflekkasje fra pumpen, registerreimen eller kjedet forflytter seg fra monteringsposisjon, stort drivstofforbruk, problemer med motorstart, eller ustabil og altfor støyende drift, samt tap av kraft.
Innsprøytningspumpen erstattes kun på servicestasjoner. At selv den minste smusspartikkel skulle trenge seg inn i drivstoffledningen under installasjon er fullstendig uakseptabelt, ettersom det ikke bare kan ødelegge selve delen, men også motoren i tillegg. Dessuten bør systemet for drivstofftilførsel justeres etter at ny del er installert. For å gjøre dette, må hver injektor justeres separat ved hjelp av en spesiell tester.
Hvordan velgeinnsprøytningspumpe
Mesteparten av innsprøytningspumpene brukes til drivstofftilførsel i dieselmotorer, men innsprøytningspumper fås også til system for direkte innsprøytning i bensinmotorer. Sistnevnte har lavere trykk enn delene til dieselmotorer.
I henhold til konstruksjon, deles drivstoffpumper inn i: in-line innsprøytningspumper, fordelings-innsprøytningspumper og common rail innsprøytningspumpe. Når det gjelder in-line pumper, leveres drivstoffet til sylinderen ved hjelp av en spesiell enhet med sylindre/stempel (plunger). Mengden tilsvarer antall sylindre. Pumpene har et mekanisk eller elektronisk system som regulerer mengden med innsprøytet drivstoff samt øyeblikket det skal leveres. In-line pumper er pålitelige: de smøres med motorolje og krever lite av drivstoffkvaliteten.
Fordelings-innsprøytningspumper inneholder ett eller to stempler (plunger) til alle av motorens sylindre. Pumpen er mer kompakt og veier mindre, og har dessuten en jevnere drivstofftilførsel. Ulempen med delen er en ganske kort levetid på tilhørende deler. Fordelingspumper er forskjellige fra hverandre når det kommer til hvilken type driftsmekanismen som stempelet (plungeren) har. Det finnes pumper for stemplene drives av en aksial kamskive, samt stempler som drives av indre eller ytre utløser til kam. De første to typene er kjent for vare lengre: de trenger ikke trykket fra drivstoffet som leveres til elementer i drivakselen.
Common rail innsprøytningspumpe brukes i system med felles trykkrør for innsprøytningsdysene (CR). Delen kan ha 1-3 stempler. Igangsettingen utføres ved hjelp av kamaksel eller kamskive. Dette systemet er det mest avanserte og brukes i de nyeste motorgenerasjonene.
Effektive og pålitelige innsprøytningspumper fås fra sortimentet til selskaper som: Bosch, Delphi, Febi Bilstein samt andre anerkjente produsenter.
Bare kjøp deler som er designet for bilen din. Ta hensyn til at pumpene er forskjellige fra hverandre, især når det kommer til størrelse, parameterne for gjengene til rørene med drivstofftilførsel, diameter på monteringssetet samt andre egenskaper med direkte innvirkning på motorfunksjonen.
Beste varer: Høytrykkspumpe
- Antall stikkontakter: 2
- Renovert: Helt nye

- Innsprøytningssystem: Monobloc pumpe
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Helt nye

- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Helt nye
- Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
- Renovert: Helt nye
- deler som nødvendig i tillegg (varenummer): 133058
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tetning
- Driftstype: mekanisk
- Renovert: Helt nye
- Byttedel
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Refabrikkert

- Byttedel
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Refabrikkert

- Byttedel
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Refabrikkert
- Brennstofftype: Diesel
- Byttedel
- Produsentinnskrenkning: BOSCH
- Renovert: Helt nye

- Byttedel
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Refabrikkert

- Byttedel
- Brennstofftype: Diesel
- Renovert: Refabrikkert