Finn Drivstofftrykkregulator diesel og bensin:
Drivstofftrykkregulator for automobil
- Høytrykkspumpe
- Drivstoffpumpe
- Drivstofftank
- Tetning dyseholder
- Sensor drivstofftrykk
- Drivstoffpumperelé
- Forgasser tilbehør
- Sensor drivstofftemperatur
Velg bilen din og finn Drivstofftrykkregulator med god kvalitet
- MERCEDES-BENZ
- Drivstofftrykkregulator E-Klasse
- Drivstofftrykkregulator C-Klasse
- Drivstofftrykkregulator VITO
- MITSUBISHI
- Drivstofftrykkregulator for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
- SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
- LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Drivstofftrykkregulator
Trykkreguleringsventil for drivstoff: velge og skifte
Når og hvorfor det er nødvendig å bytte trykkreguleringsventil for drivstoff
Levetiden til en trykkreguleringsventil for drivstoff spesifiseres ikke. Fastlåsing, mekaniske skader på ventilen eller løs fjær kan være grunner til at delen må byttes. Dessuten bør reguleringsventilen skiftes dersom det oppstår sprekker eller rifter på membranen.
Brukes det drivstoff av dårlig kvalitet, fører dette ofte til tilstopping, og som et resultat, til at trykkreguleringsventilen setter seg fast. Mekaniske defekter på delen og sprekker i membranen oppstår vanligvis hvis bilen ikke har blitt brukt på lenge. Dessuten kan årsaken til komponentfeil være feil under installasjon.
Ved defekt overtrykksventil for drivstoff lyser «feil i innsprøytings- eller motorstyringssystem»-indikatoren opp på dashbordet. Feil på delen indikeres også av merkbart tap av motorkraft og svekket akselerasjonsdynamikk. Dersom trykkreguleringsventilen for drivstoff er skadet, vil lyden fra motoren være uregelmessig og bilen kan kveles på tomgang.
Du må kontakte et verksted for å få installert ny komponent. Erstatning av komponenter i drivstoffsystemet krever streng overholdelse av sikkerhetsforanstaltninger for brann. I tillegg må vanligvis hele innsprøytningssystemet fjernes for at reguleringsventilen skal kunne demonteres. Når denne bildelen erstattes, må ny tetningsring installeres ved behov.
Slik velger du trykkbegrensningsventil for drivstoff
Disse komponentene deles inn i to typer: sportslig, med manuell justering, og klassisk med vakuumjustering. Fordelen med den første typen er at de kan øke effektiviteten til drivstoffinjektorene.
Dersom du ønsker at reguleringsventilen skal fungere over lang tid, bør du velge produkter fra pålitelige produsenter. Varer av høy kvalitet produseres av merker som Bosch, Meat&Doria, Pierburg, Magneti Marelli, Metzger og andre.
Delen bør velges i henhold til bilens merke, modell og produksjonsår, samt motortype og motorens slagvolum og kraft. Dessuten må du være oppmerksom på verdien på komponentens driftstrykk. Det er viktig for riktig installasjon at diameter og stigning på gjengene samsvarer med parameterne til det originale utstyret.
Beste varer: Drivstofftrykkregulator bensin og diesel
- vekt [g]: 160
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: styreventil
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: styreventil
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: uten pakning
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: styreventil
- Renovert: Helt nye
- Fabrikasjonsnummer: ESCV-FR-000
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: tilbakeslagsventil
- Tilkoblingsantall: 2
- Trykk [bar]: 0,15
- Trykk [psi]: 2,18
- Diameter [mm]: 8
- Teknisk informasjonsnummer: PI 1547-11
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: styreventil
- Renovert: Helt nye
- Ventiltype: styreventil
- Renovert: Helt nye