Finn Dynamo :
Dynamo for automobil

- Frontlykter
- Baklykter
- Starter
- ABS sensor
- Luftmengdemåler
- Tåkelys
- Tåkelyskaster pære
- Blinklys
- Temperatursensor
- Reguleringselement lysregulering
- Slitasjevarsler bremseklosser
- Blinklysbryter
- Ryggesensor
- Skiltlys
- Ekstra bremselys
- Partikkelfilter sensor
- Kamakselsensor
- Turbotrykksensor
- Veivakselsensor
- Dekktrykksensor
- Kontrollenhet klimaanlegg
- Laderegulator
- Kjølevæsketemperatursensor
- Sentrallås
- Bilbatteri
- Hovedlyskaster pære
- Oljetrykkbryter
- Signalhorn
- Tankarmatur
- Sensor innsugningsluft temperatur
- Ryggelysbryter
- Hovedlysbryter
- Sensor utetemperatur
- Gasspjeld sensor
- Sensor hastighet
- Oljetemperatur sensor
- Starter solenoid
- Blinklysrelé
- ESP sensor
- ABS pumpe
- Relè vaskeintervall
- Kullbørste generator
- Sensorer
- Lyspærer
Velg bilen din og finn Dynamo med god kvalitet
-
MERCEDES-BENZ
- Dynamo E-Klasse
- Dynamo C-Klasse
- Dynamo VITO
-
VOLVO
- Dynamo for V70
- XC70
- Dynamo XC60
-
NISSAN
- Dynamo for QASHQAI
- LEAF
- Dynamo X-TRAIL
-
MITSUBISHI
- Dynamo for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Dynamo for PARTNER
- 308
- 508
-
SKODA
- Dynamo for OCTAVIA
- SUPERB
- FABIA
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Dynamo
Generatorer som er installert i bilene tilhører grupper av generatorer med en roterende feltviklingene. Denne bil del består av en rotor, stator og en likeretterenheten. Statoren er en type av en ring av elektriske stålplater, på den indre overflaten av hvilken det finnes poler på viklingen og fem omdreininger. Derfor, i denne fasen er det seks spoler som er koblet til hverandre. Endene er koblet til de ledende-out terminaler. Magnetfeltet genereres av magnetiseringsspolen og magnetisk krets, som er plassert på rotoren. I feltet svingete strøm fra batteriet gjennom tenningslåsen, relé controller, børster og sleperinger.
Når generatoren rotoren begynner å rotere, passerer det magnetiske felt de tvinge linjer i statorviklingen leder, hvoretter de produserer en vekslende elektrisk strøm. Nåværende begynner å strømme inn i det silisium likeretter-enhet, hvor den retting av elektrisk strøm oppstår og den elektriske strøm tilføres til den ytre krets. Du kan styre driften av generatoren ved hjelp av et amperemeter, som er installert på dashbordet. Når det gjelder hastigheten på motoren veivaksel og rotor rotasjon, er det verdt å si at det er foranderlig.
De største problemene med generator står overfor bileiere er: ingen ladestrøm, tilstedeværelse av utslippet strøm i måleinstrument når bilen motoren går på middels og høye hastigheter på veivakselen og svikt i generatoren og likeretter. Fraværet av ladestrømmen oppstår når beltet glipper eller at det er et brudd av vikletråd eller tap av stator-faser. Men hvis det er en svikt i generatoren i bilen, ikke rush for å kjøpe en ny. Først må du se katalog av produkter og priser som online shopping kan tilby deg. Uansett bil delen du ønsker å kjøpe, her finner du alt du trenger, inkludert tenningsmodulen, slave sylinder, eller andre deler mye billigere.
Hva du må kunne om erstatning av bilens dynamo: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Levetiden til bilens dynamo er omtrent 160 000 driftskilometer. Delen kan miste sin funksjonsdyktighet på grunn av ødelagt remskive, termisk skade på børster eller kontaktringer, ødelagt spenningsregulator, kortslutning på statorvikling, ødelagt lager, skader på diodebro og ledninger.
Typiske tegn til at delen trenger diagnostikk er for mye eller lite spenning i bilens ledningsnett. Førstnevnte kan oppdages ved at det elektriske utstyret raskt blir defekt, sistnevnte signaliseres av en spesiell dashbordindikator. Batterioverbelastning og elektrolytter som koker, eller rask utladning, er også tegn til defekt dynamo, noe som oppdages ved at en spesiell dashbordindikator aktiveres. I tillegg er uvanlige lyder når motoren er i gang, svake hovedlys eller endring i intensitet når turtallet øker, også tegn til at dynamoen bør sjekkes.
Bilens dynamo sjekkes for feil på reparasjonsverksted og består av å måle spenningen i bilens ledningsnett eller inspisere den demonterte delen ved hjelp av et spesielt stativ. Spenningen måles ved batteriklemmene når motoren startes og leses av med motoren i gang. Dersom avlesningene avviker fra tillatte verdier, er det et tegn på at dynamoen må erstattes.
Dynamoen erstattes på servicestasjoner. Denne prosedyren krever bruk av spesialverktøy, og omfatter arbeid med høyspente kabler og demontering av tilhørende deler. Især må du fjerne beskyttelsesplaten på motoren, kontakt til ledningsnett, reim og brakett for å justere dynamoen. Demonter deretter dynamoen og installer en ny.
Hvordan å holde en generator i en fungerende tilstand?
For å holde en generator i en fungerende tilstand veldig lenge er det nødvendig å utføre rengjøring av den til rett tid og erstatte slitte elementer.
Arbeidet med bevaring består av jevnlige sjekker av beltespenningen og festenes sikkerhet, å rengjøre enheten fra skitt og lagersmøringen.
De bør utføres med spesifisert periodisitet, som vanligvis er notert av produsenten av kjøretøyet.
Det er anbefalt å utføre en mer nøye sjekk for hver 24.000 kilometer kjørelengde. En generator bør demonteres, tas fra hverandre og rengjøres. Lær med opplæringsvideoer hvordan du gjør det selv. Generatorer i dieselbiler krever mer oppmerksomhet enn komponenter installert i biler med bensinmotorer. De er kombinert med en vakuumpumpe, som også kan bli ødelagt.
Hvordan å sjekke en generator?
En generator kan sjekkes med hjelp av et multimeter, uten at det demonteres fra kjøretøyet. For å gjøre dette må du koble enheten til tilsvarende terminaler på et batteri og utføre følgende handlinger:
- Sjekk batterispenningen når motoren er avslått. Den bør være rundt 12.5-12.7V.
- Start motoren, uten å slå på tilleggsenheter. Spenningsområde på 13.8-14.5V indikerer at generatoren virker; og i noen moderne kjøretøy - 14.8V. Hvis det går høyere enn nevnte verdi under rpm øking er mest trolig årsaken til defekten i en regulerende relé. Hvis sistenevnte er ødelagt skal ikke bytting av batteri utføres i det hele tatt.
- Mål spenningen på batteriterminalene på maksimal belastning av en generator, spesielt med frontlys, oppvarmer, vindusoppvarming og annet slått på. Det bør være 13.7-14.0V. Mer detaljert diagnostikk er kun mulig på en demontert generator. Se på opplæringsvideoer for å lære hvordan du utfører denne demonteringen selv.
Hvordan å reparere eller erstatte en generator?
For å reparere eller erstatte en generator må du utføre dens demontering. Handlingssekvensen kan være betydelig ulik i henhold til bilmerket og modellen. Bruk anbefalningene fra kjøretøyets produsent for å få mer detaljere instruksjoner.
Reparasjonsarbeid, som kan utføres av deg selv, består vanligvis av å erstatte børster, kløtsj, generatorens sleperinger, lager eller diodebryggen. Mer alvorlige defekter som brent vikling, aksel som sitter fast eller eller deformering av huset krever at spesialister blander seg inn eller at hele monteringen erstattes. Installasjon av nye strammeruller eller belter utføres uten å demontere komponenten.
Beste varer: Dynamo

- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 14
- remskive-ø [mm]: 65
- Remskiver: med reimskive
- Antall riller: 1
- Gammel del må ikke tilbakeleveres
- ny del uten pant
- Montering/demontering skal kun gjøres av fagpersoner!
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 90
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med reimskive
- Kvalitet: STANDARD LINE
- versjon: 0120469722
- ny del uten pant
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 90
- Spenning [V]: 14
- remskive-ø [mm]: 65
- Ribbeantall: 1
- Pluggtype-ID: M8 B+ M5 D+
- Kjøretøyets el-system: for kjøretøy med 12 V hovedstrøm
- ny del uten pant
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med reimskive
- Diameter [mm]: 65,00
- Kvalitet: STANDARD LINE
- ny del uten pant
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 14
- remskive-ø [mm]: 65
- Remskiver: med reimskive
- Antall riller: 1
- Gammel del må ikke tilbakeleveres
- ny del uten pant
- Montering/demontering skal kun gjøres av fagpersoner!
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 90
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med reimskive
- Diameter [mm]: 73,00
- Kvalitet: STANDARD LINE
- versjon: 0120468831
- ny del uten pant
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 45
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med reimskive
- Kvalitet: STANDARD LINE
- versjon: 0120489966
- ny del uten pant
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 12
- remskive-ø [mm]: 73,5
- Remskiver: med reimskive
- Ribbeantall: 1
- Antall riller: 1
- Byttedel
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 90
- Spenning [V]: 12
- remskive-ø [mm]: 65
- Remskiver: med reimskive
- Pluggtype-ID: CPA0096
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med integrert regulator
- Tilkobling/klemme: med tilkobling for turteller
- Produsentinnskrenkning: BOSCH
- Antall festehull: 3
- Ant. gjengeboringer: 1
- Produsent: VW
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 14
- remskive-ø [mm]: 53
- Ribbeantall: 1
- Pluggtype-ID: 0230
- Kjøretøyets el-system: for kjøretøy med 12 V hovedstrøm
- Klemme: M8 B+ M5 D+ W
- Hulldiameter 1 [mm]: 8
- Lengde [mm]: 53
- Netto vekt [kg]: 4,92
- lengde 4 [mm]: 56,0
- Renovert: Refabrikkert
- Generatorladestrøm [A]: 65
- Spenning [V]: 12
- remskive-ø [mm]: 72,0
- Antall riller: 1
- Klemme: B+ (M6)
- Kvalitet: +Line Original
- Antall festehull: 2
- festevinkel [grad]: +15
- Renovert: Helt nye
- Generatorladestrøm [A]: 45
- Spenning [V]: 12
- remskive-ø [mm]: 55
- Ribbeantall: 1
- Pluggtype-ID: 0001
- Kjøretøyets el-system: for kjøretøy med 12 V hovedstrøm
- Klemme: Plug
- Hulldiameter 1 [mm]: 8
- Netto vekt [kg]: 4,7
- lengde 4 [mm]: 56,0
- Renovert: Refabrikkert