Finn Vindusviskere bak og foran:
Vindusviskere for automobil
- Vindusviskermotor
- Vindusvisker stangsystem
- Viskerarm
- Vindusspylerpumpe
- Spylervæskebeholder
- Spylerdyse
- Viskergummi
Velg bilen din og finn Vindusviskerblad med god kvalitet
- MITSUBISHI
- Viskerblader for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
- PEUGEOT
- Viskerblader for PARTNER
- 308
- EXPERT
- SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
Informasjon om Viskerblader
Vindusviskerne er nødvendig for å beskytte mot vær og vind. Sammen med bedre av bilen frontruten profil på 40-tallet var det et alvorlig problem hvordan du rengjør nye konvekse briller. De har forsøkt å løse problemet ved å redusere arealet av den rene overflate. Selv om det ble delvis løst, sammen med størrelsen av knivene sonen av sikten også redusert. Den viktigste oppgaven var å finne en slik løsning som vil sikre en fullstendig tilpasning av gummi stripe til glassflaten.
I de 50 designere foreslått en tradisjonell eller ramme versjon av vindusviskerne. Det var et system av såkalte rockere, bestående av en eller to elastiske plater inne i gummi-rem. Dag er den samme prinsipp av mekanismen er brukt. Bare mengden av rockers økes til 7, som inneholder opp til 8 Trykk steder av båndet til glasset.
Det siste ordet i konstruksjonen ble hybrid stål blader, som kombinerte fordelene med ramme og rammeløse teknologier. Mekanismen er ganske enkel - i vindusvisker det ligger en standard skjøt som gir en fullstendig tilpasning av bladet til glasset. Og på grunn av den stive gummi blad med grafitt som dekker det gir den mest effektive rengjøring av glass. Pusseren er skjult i kroppen av kjøretøyet og på grunn av dette vannet i leddene ikke fryser.
Når vindusviskerne forlate gratis design, må du ikke dekke hele overflaten ved rengjøring noen glass, må du erstatte dem. Selv om de er vidt spredt i ulike spesialitet lagringen, er deres kostnader svært høy. I den elektroniske butikken i tillegg til lavkostland av høy kvalitet bildeler du får et stort utvalg av deler, selv om du er ute etter flens, gass stilling sensor og andre auto deler.
Hva du må kunne om erstatning av viskerblad: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Viskerblad varer i gjennomsnitt ett år. Delene må erstattes dersom de mister elastisitet eller hvis gummilisten er slitt. I tillegg må de erstattes om braketten er skadet (gjelder viskerblad med brakett), eller hvis metallplaten på viskerblad med rammer er korrodert.
Defekter på delene oppdages av striper, flekker eller det er områder som ikke rengjøres på frontruten når bladene har blitt brukt, samt redusert synlighet og at bladene beveger seg rykkete eller hviner.
Diagnostikk av komponenter består av grundig visuell kontroll. Først inspiserer den kanten av gummien som er i drift. Dersom den er slitt eller har sprekker og rifter, må delen erstattes. Du må også inspisere plasthuset, dekselet eller braketten på komponenten, avhengig av typen. Den bør ikke ha mekaniske skader eller korrosjon. I tillegg bør du slå på rengjøring av frontrute og følge med på viskernes bevegelser. Dersom de ikke er synkroniserte, kan årsaken være skadde fester.
For å erstatte dem som del av sett med viskerblad, må du flytte metallarmen til side, der hvor delene er montert, vekk fra frontruten. Du må være forsiktig når du gjør dette. Hvis du ikke lifter armen helt til den sier stopp, kan den brått falle tilbake til utgangsposisjonen og skade frontruten. Deretter kan du fjerne selve bladet. Trinnrekkefølgen avhenger av hvilke fester som brukes til viskerbladene. Deretter kan du installere ny del og returnere armen til viskerbladet tilbake til sin opprinnelige posisjon.
Hvordan å definere størrelsen på viskerblader?
For å definere størrelsen på viskerbladene på bilen din, lær den tekniske dokumentasjonen til bilen: produsenten spesifiserer alltid aksepterte parametere av komponenter. Det er ikke anbefalt å installere deler av ulike størrelser. For lange blader rengjør vindusruten utilstekkelig pga reduksjon av hvordan de holdes nede, og kan børste mot forseglinger, hverandre eller dørkanten; for korte typer fjerner ikke skitt og fukt fra alle overflatene. Det er vanligvis notert på komponentenes pakke hvilke bilmodeller de passer til. For å definere størrelsen på viskerblader til din bil kan du måle deres lengde med hjelp av målebånd eller linjal. Ta med i betraktningen at målingen bør utføres for viskerbladene til vindusrutene bak og foran hver for seg, fordi deres størrelse kan ha store forskjeller.
Hvordan å fjerne viskerblader til vindusrutene?
Det er lett å fjerne og erstatte vindusviskere ved bruk av din egen innsats. For å gjøre dette må du ta bort viskerarmen fra vindusruten og snu den litt. Deretter bør du løsne fiksatoren som er montert i mindten av komponenten og koble den fra armen. Konstruksjonen til tradisjonelle viskere lar deg kun erstatte gummi delen. For å gjøre dette må du rette ut metallbrakettene, ta ut rengjøringsmidler og installere en ny på samme plass. På stråleviskere er det mer komplisert å erstatte gummi delene, så det utføres mye sjeldnere. Fjerning av bakre viskere gjøres på samme måte. Når det er tegn på mer seriøse defekter slik sammenbrudd i motoren, koblingsaggregatet eller en bryter er det bedre å søke hjelp fra spesialister fordi prosedyren med å erstatte dette er ganske slitsom.Mer detaljert informasjon kan du finne i opplæringsvideoer på YouTube.
Hvilke viskerblad bør kjøpes til kalde sesonger?
I disse dager kan bileiere kjøpe vindusviskerblader av følgende varianter:
- Vinter tradisjonelle. De har ramme, dekket i gummi eller plastikk deksel. De er billige, står imot lave temperaturer bra, men under kjøring i høy fart, blir deres aerodynamiske kjennetegn verre, så deres feste er utilstekkelig på overflaten til vindusruten.
- Stråle. De er mest populære, presentert i sortimentet til mange firmaet og avvker i pålitelighet, holdbarhet og kan enkelt rengjøres for is. Mange bileiere som velger viskere til vinteren velger å kjøpe noen av denne varianten. Men hvis temperaturen er lavere enn -15 °C,mister kroppen deres elastisitet og rengjøringskvaliteten forverres.
- Hybrid. De har utmerket aerodynamiske kjennetegn; fester seg tett til overflaten på vindusruten. De kan også brukes på vinteren, men snø kan noen ganger samle seg opp i områdene på dekselkoblingen. Det er ingen konstant nødvendighet for å erstatte viskere ved montering. Hvis rammen er intakt kan kun gummi kjøpes.
Beste varer: Vindusviskere foran og bak
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 500
- Styling: uten spoiler
- Type viskeblad: Standard
- Festemåte: feste m/haker
- Renovert: Helt nye
- Material: plast
- Tank design: Blisterpakk
- Type viskeblad: Standard
- Monteringsposisjon: bak
- Lengde [mm]: 300
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 550
- Styling: uten spoiler
- Type viskeblad: Bøyleviskeblad, Standard
- Festemåte: feste m/haker
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 600
- Styling: uten spoiler
- Type viskeblad: Standard
- Antall adaptere: 4
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 600
- Styling: med spoiler
- Mengde: 1
- Type viskeblad: Rammeløs
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med kjøretøyegen adapter
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 650
- Styling: med spoiler
- Mengde: 1
- Type viskeblad: Flatt viskeblad, Rammeløs
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: foran
- Lengde [mm]: 650
- Form: flat
- Styling: med spoiler
- Type viskeblad: Rammeløs
- Antall adaptere: 5
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: Twin Rear
- Lengde [mm]: 300
- Type viskeblad: Standard
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: ECO
- Lengde [mm]: 400
- Type viskeblad: Standard
- Renovert: Helt nye
- Lengde [mm]: 340
- Produktlinje: ECO
- Type viskeblad: Standard
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: Aerotwin
- Lengde [mm]: 600, 475
- Styling: med spoiler
- Type viskeblad: Rammeløs
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Mengdeenhet: Sett
- Renovert: Helt nye
- Produktlinje: Aerotwin
- Lengde [mm]: 600
- Lengde [tomme]: 23
- Type viskeblad: Rammeløs
- Renovert: Helt nye