Finn AC kompressor:
AC kompressor for automobil

- AC kondensator
- Kupevifte
- Tørkefilter ac
- Magnetclutch klimakompressor
- Ac trykkbryter
- AC slange
- Ac ekspansjonsventil
- Ac fordamper
Velg bilen din og finn AC pumpe med god kvalitet
-
TOYOTA
- AVENSIS
- LAND CRUISER
- RAV 4
-
HYUNDAI
- SANTA FE
- H-1 Kassevogn
- TERRACAN
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
Informasjon om Ac klimakompressor
Kompressoren er en av de viktigste komponentene. Dens hovedfunksjon er å komprimere gassformig kjølemiddel eller lavtrykks kjølemiddel, samt å sørge for sirkulasjon av kjølemiddel i systemet. I dag mer enn 40 kompressor typer brukes. Men mye brukt er to typer - stempel og roterende vane. Conditioner av første type har en eller flere stempler som er koblet i henhold til forskjellige ordninger. Dessuten er det nødvendig å nevne at som regel moderne bil kompressorer har flere stempler. Når akselen begynner å rotere, blir stemplene beveget i aksial retning ved hjelp av en swash-plate, som fører til at kjølemiddel komprimering.
Vane kompressorer har en rotor, som har flere skovler og presisjon-formet kropp. Når skovlene begynner å rotere, blir hulrom med variabelt volum dannet, hvor kjølevæsken får gjennom en innløpsåpning. På grunn av rotasjonen av rotorhulrommet volumet minker. Videre er innløpsåpning beliggende hvor skovlene er den minste, men kjølevæsken har det høyeste trykk. Når klimaanlegget fungerer, tar kompressoren bilmotoren kapasitet 1,5 til 15 hestekrefter.
De viktigste dekomponering av denne komponenten er iført av arbeidsflatene for kompressoren, svikt av ventiler og svikt i den tilhørende enhet. Vanligvis er grunnene til dette bæres kompressor, mangel eller overskudd av kjølemiddel i systemet, kjøleviften svikt, noe som fører til økt belastning og slitasje av kompressoren og kjølemiddelsirkulasjonen tap. Hvis du trenger å endre kompressor, vifte eller air conditioner ledninger, ikke hastverk med å kjøpe alle disse bildeler i garasjer. Hvis du virkelig ønsker å kjøpe kvalitet auto deler og dermed vesentlig lagre, ta en titt på vår katalog over reservedeler. Videre vil hastigheten på levering og kundeservice være en hyggelig overraskelse for deg.
Hva du må kunne om erstatning av aircondition kompressor: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger
Produsentene gir ikke strenge anbefalinger angående levetiden til aircondition kompressor. Den skiftes ut om det oppstår feil. Som oftest blir delen ødelagt på grunn av fastlåsing og mekaniske skader.
Du finner ut om det er behov for feilsøking på aircondition kompressor dersom kupeen ikke avkjøles tilstrekkelig eller du ikke kan høre et bestemt klikk når klimaanlegget slås på. Det kan også komme støy når klimaanlegget er i drift, selv med tenningen på.
Du bør kontakte en servicestasjon for å diagnostisere kompressoren. Fagfolk vil kunne utføre en visuell inspeksjon på delen for å se etter flekker fra arbeidsvæske. Dessuten kan spesialistene sjekke trykket, laget av kompressoren, ved hjelp av spesialutstyr.
Delene kan kun erstattes på en servicestasjon. Det kreves kompetanse og spesialutstyr for å arbeide med giftig kjølemiddel. Dessuten er prosedyren ganske omstendelig: den forutsetter eksosmanifolden fjernes fra motoren og sirkulasjonsrør med freon, samt den defekte kompressoren, må demonteres. I enkelte tilfeller kan det være nødvendig å vaske elementer i kjølekretsen. Som regel erstattes tørkefilter til klimaanlegg sammen med kompressor.
Hvordan å reparere klimaanlegg kompressoren?
Det er veldig vanskelig å reparere den automative kompressoren selv. Å erstatte forseglede elementer, skiveblokken, koblingen og og lageret bør bli gjort av profesjonelle: vanligvis følger dette arbeidet med seg slitsomt demontering og demontering av kompressoren. For påfylling og flytting av olje, vil det også kreves at monteringen tas fra hverandre så vel som spesifikk kunnskap. Dessuten er det veldig viktig nøye velge smøringsmateriale: hvis olje av upassende viskositet blir brukt i bilens kompressor kan klimaanlegg systemets kompressor ødelegges tidligere. Når erstatningen gjøres av deg selv, se på opplæringsvideoer før du begynner å utføre arbeidet.
Hvordan å erstatte klimaanlegg kompressoren?
Før erstatning av klimaanlegg kompressoren skjer må du utføre dens nøye diagnostikk. noen ganger kan defekter i monteringen fjernes ved å installere nytt lager, kobling, forsegling eller skiveblokk, dermed gjennomrettes hermetisiteten til hulrommet eller ved å fylle på olje i monteringen.
For å lokalisere et problem, spør spesialister om hjelp. I et tilfelle hvor det er umulig å reparere kompressoren, vil de utføre erstatningen.
Det er ikke anbefalt å installere en ny enhet selv, hvis du ikke har tilsvarende kunnskap: selv små feil som gjøres under installasjonen kan forårsake at klimaanlegg systemet bryter sammen.
Hvordan å sjekke klimaanleggets inventerkompressor?
For å sjekke klimaanlegg inventerkompressoren må du først forsikre deg om at koblingen virker. En kobling med spjeld/begrensninger er installert i klimaanlegg inventerkompressoren. For å få tilgang til dens funksjonalitet må du starte motoren og se under hetten: hvis skiveblokken roterer, men kompressoren ikke lager lyder, er det sannsynlig at spjeldet er ødelagt. Dens ødelegge kan være forårsaket av defekter på klimaanlegg systemet, overflødig høyt kjølingstrykk eller feilaktig justering på driverbeltet. I dette tilfellet vil det være uttilstrekkelig å bare erstatte koblingen. Nøye diagnostikk av mange bilsystemer og trolig mer konsekvent reparasjon kan være nødvendig; det bør bli betrodd til spesialister.
Beste varer: AC kompressor

- kompressorolje: PAG 46
- olje fylle mengde [ml]: 200
- remskive-ø [mm]: 118,00
- Ribbeantall: 6
- kjølemiddel: R 134a
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med multiremskive
- inntak-ø [mm]: 17,00
- uttak ø [mm]: 17,00
- Renovert: Helt nye
- kompressorolje: PAG 46
- olje fylle mengde [ml]: 200
- Kompressor ID: 7SBU16C
- remskive-ø [mm]: 119
- kjølemiddel: R 134a
- inntak-ø [mm]: 28,4
- uttak ø [mm]: 13,7
- antall riller: 6
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 160
- Pol. antall: 1
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- olje fylle mengde [ml]: 135
- remskive-ø [mm]: 119
- Ribbeantall: 6
- inntak-ø [mm]: 18,3
- uttak ø [mm]: 13,0
- antall festehull: 4
- Pluggtype-ID: 12
- Netto vekt [kg]: 6,5
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- olje fylle mengde [ml]: 160
- Kompressor ID: 6SE16
- remskive-ø [mm]: 100
- kjølemiddel: R 134a
- inntak-ø [mm]: 18
- uttak ø [mm]: 15,5
- antall riller: 5
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 159
- Pol. antall: 2
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- olje fylle mengde [ml]: 180
- Kompressor ID: PXV16
- remskive-ø [mm]: 110
- kjølemiddel: R 134a
- antall riller: 6
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 170
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Kompressor ID: 7SEU17C, DCS17E
- remskive-ø [mm]: 110
- kjølemiddel: R 134a
- Remskiver: med kileremdisk
- inntak-ø [mm]: 28,4
- uttak ø [mm]: 13
- antall riller: 6
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 170
- Form: oval
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Kompressor ID: 7SEU17C, 7SEU16C
- remskive-ø [mm]: 110
- kjølemiddel: R 134a
- Remskiver: med kileremdisk
- inntak-ø [mm]: 28,4
- uttak ø [mm]: 15,3
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med PAG-kompressorlje
- antall riller: 6
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 160
- Form: oval
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Kompressor ID: PXE16
- remskive-ø [mm]: 110
- kjølemiddel: R 134a
- Remskiver: med kileremdisk
- inntak-ø [mm]: 28,4
- uttak ø [mm]: 15,3
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med PAG-kompressorlje
- antall riller: 6
- Driftsspenning [V]: 12
- Slagvolum kompressor [ccm]: 161,3
- Form: oval
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Produsentinnskrenkning: Denso/Sanden/Valeo
- Kompressor ID: 7SEU16C/PXE16/DCS17E
- remskive-ø [mm]: 110
- Ribbeantall: 6
- kjølemiddel: R 134a
- Spenning [V]: 12
- Remskiver: med kileremdisk
- inntak-ø [mm]: 28
- uttak ø [mm]: 15,3
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Tilkoblingsteknikk: Top/PAD
- innpakningshøyde [cm]: 21,00
- innpakningslengde [cm]: 18,5
- innpakningsbredde [cm]: 27,50
- Nettovekt [g]: 5466,0
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Produsentinnskrenkning: Delphi
- Kompressor ID: 6SE14
- remskive-ø [mm]: 110
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med PAG-kompressorlje
- clutch ID: PV6
- Renovert: Helt nye

- kompressorolje: PAG 46
- Kompressor ID: SD7V16
- remskive-ø [mm]: 119
- Ribbeantall: 6
- kjølemiddel: R 134a
- Remskiver: med kileremdisk
- inntak-ø [mm]: 12,9
- uttak ø [mm]: 13,0
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Tilkoblingsteknikk: H/PAD
- Nominell spenning [V]: 12
- sylinderhode-ID (kompressor): VQL / VQS
- Renovert: Helt nye

- Produktlinje: NEW ORIGINAL PART
- kompressorolje: PAG 46
- Produsentinnskrenkning: VALEO
- olje fylle mengde [ml]: 120
- Kompressor ID: DCS17E
- remskive-ø [mm]: 110
- kjølemiddel: R 134a
- Spenning [V]: 12
- fabrikkny del
- Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2: med PAG-kompressorlje
- Vekt [kg]: 5,59
- antall riller: 6
- Renovert: Helt nye