Finn Støtfanger bak og foran:
Støtfanger for automobil

- Sidespeil
- Bakluke demper
- Dørlås
- Sidespeilglass
- Tanklokk
- Dørhåndtak
- Kjørelys
- Innerskjerm
- Front grill
- Dører tilbehør
- Baklukelås
- Panser demper
- Bakluke
- Beskyttelseslist
- Tåkelys deksel
- Deksel sidespeil
- Panser
- Støtfanger holder
- Hengerfeste
- Lykteglass hovedlys
- Tåkebaklys
- Dørtetning
- Terskel
- Parkeringslys
- Reflektor
- Skjermbredder
- Skvettskjerm
- Støtfangerbjelke
- Frontleppe
- Motorotildekning
- Gummilist
- Hjulbue
- Frontplate
- Lengdedrager
- Tetning soltak
- Emblemer
Velg bilen din og finn Frontfanger og bakfanger med god kvalitet
-
MITSUBISHI
- Støtfanger for OUTLANDER
- PAJERO
- ASX
-
PEUGEOT
- Støtfanger for PARTNER
- 308
- 508
-
SUZUKI
- GRAND VITARA
- SWIFT
- SX4
-
LAND ROVER
- DISCOVERY
- RANGE ROVER
- FREELANDER
Informasjon om Støtfanger
Støtfanger er en viktig del som beskytter fronten og den bakre delen av kroppen i tilfelle en ulykke. Historien om den moderne støtfanger begynte i 1976 da selskapet SIMCA for første gang anvendt integrert plast støtfangere. Veldig fort de sprer blant de bilprodusentene i Europa. På det tidspunkt denne delen, som en regel ble farget svart. Noen ganger var det møtt støtfangere med dekorative krom innsatser. Samtidig plast kledning på sideveggene av bilen, som ble kalt "side støtfangere", ble utbredt. Med europeiske biler 'eksporten til USA en ny støtfanger ble også "eksportert". Det hadde sine egne nasjonale kjennetegn - hovedsakelig de var ikke plast, men krom og aluminium.
Senere i 80-årene kontrast integrert støtfangere ble utbredt. Deres form tar hensyn til aerodynamiske krav. Derfor var deres design mer komplisert: bunnen av støtfangeren var lik en spoiler, hvis funksjon var å redusere luftstrømmen under kroppen. Også, det var spesielle kontakter beregnet for tåkelys og blinklys montering. Snart mote endret og det syntes støtfangere som var malt inn i bilens farge. Dette var nesten den samme integrerte støtfangeren, men med noen forskjeller. Det viktigste man er produksjon materiale. I stedet for plast glassfiber og termoplastisk ble anvendt. I tillegg, inne i støtfanger var det metalliske boostere, som bedre tåler mulige deformasjoner. Ulempene med slike støtfangere er skjørhet, kompleksitet, høye kostnader og høye kostnader for reparasjoner.
Med hensyn til de mest moderne støtfangere, for det meste de skiller seg i form. De er ikke mer en individuell designer idé, men forlengelsen av en bil. Hva skjedde med din støtfanger eller andre deler av karosseriet - sidevegger, støvel eller bagasjeromslokket, ta på alvor bildeler kjøper. Ikke bestille lav kvalitet deler. I nettbutikken kan du bestille noen av den opprinnelige bilen en del på en utmerket pris.
Hva du må kunne om erstatning av støtfanger: begrensninger for brukstid, vanlige defekter og tegn til feil, tips og anbefalinger.
Plast- eller metallstøtfanger har ikke en spesifisert driftslevetid og erstattes hvis det oppstår hakk, sprekker, bulker eller festene blir ødelagte. I tillegg til synlige mekaniske skader, er forskyvning eller risting under kjøring tegn på at støtfangeren er defekt.
Diagnostikk forutsetter en visuell inspeksjon av delen. Har det oppstått betydelig med skader, særlig ved tilfeller som brudd, må støtfangeren erstattes sammen med et sett med fester om nødvendig.
Det er best at demontering av defekt del og installasjon av ny blir utført på en servicestasjon. Faktum er at prosedyren for å erstatte standard eller sportsstøtfanger er forskjellig for ulike bilmodeller. Det kan bli nødvendig å demontere hovedlys, blinklys, ledninger med strømforsyning til støtfangeren, nummerskilt, radiatorgrill samt skjermer.
Generelt sett, for å erstatte støtfanger foran må du koble fra festene (bolter eller spesielle klemmer) som kobler den til karosseriet. De er vanligvis plassert på delens øvre og nedre del, på sidene samt i området hvor støtfangeren kobles til skjermen. Deretter må du dra den defekte delen forsiktig mot deg og fjerne den. Så må du installere ny del og fullføre monteringen i motsatt rekkefølge. Erstatning av støtfanger bak utføres på samme måte.
Beste varer: Støtfanger foran og bak
- Monteringsposisjon: høyre bak
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med parkeringshjelp
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sensorholder
- Overflate: grunnet
- Hjulavstand: stor hjulavstand
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakre venstre
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med parkeringshjelp
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sensorholder
- Overflate: grunnet
- Hjulavstand: stor hjulavstand
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakre venstre
- Farge: svart
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med parkeringshjelp
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sensorholder
- Hjulavstand: stor hjulavstand
- Renovert: Helt nye
- Kvalitet: Certified Quality
- Monteringsposisjon: foran høyre
- Farge: svart
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med tåkefrontlys
- mekanisk bearbeidet: uten hull for utvidelser
- Årsmodell fra: 2018
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: høyre bak
- Farge: svart
- Material: plast
- versjon: HEAVY
- Varenummer i par: FT90886
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakre venstre
- Farge: grå
- Renovert: Helt nye
- Kvalitet: Equipart Certified
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Farge: mørk grå
- mekanisk bearbeidet: med hull(er) for ekstrautstyr
- Varenummer i par: 0983564
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakre venstre
- Farge: svart
- Material: plast
- Varenummer i par: FT90888
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: høyre bak, høyre
- Farge: grå
- versjon: Light
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: framaksel venstre
- Overflate: narvet
- Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med kort fremre vogn
- Produsentinnskrenkning: Premium Certified
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: høyre bak
- Material: plast
- Varenummer i par: 0912543
- Renovert: Helt nye
- Monteringsposisjon: bakre venstre
- Farge: grå
- lukkevinkel [grad]: 180
- Renovert: Helt nye